طرز تهیه دلمه سیب زمینی خوشمزه

طرز تهیه دلمه سیب زمینی
1/5 - (1 امتیاز)

از آنجایی که بیشتر افراد سیب زمینی را هم به صورت سرخ‌شده و هم به صورت آبپز دوست دارند، دلمه سیب زمینی نیز یکی از غذاهای محبوب فعلی به حساب می‌آید که ارزش غذایی بالای دارد. البته طرز تهیه دلمه سیب زمینی با سایر دلمه متفاوت است و شما می‌توانید دلمه سیب زمینی را در قابلمه بچینید یا در فر بگذارید.

دستور پخت دلمه سیب زمینی خیلی سخت نیست ولی به هر حال به هنر آشپزی نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند این غذای لذیذ را خیلی خوب درست کند. در ادامه قصد داریم طرز تهیه این غذای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله برای شما شرح دهیم تا از فوت و فن تهیه دلمه سیب زمینی آگاه شوید.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر

دلمه به غذایی گفته می‌شود که به صورت شکم پر سرو می‌شود به عبارت دیگر اگر نگاهی به طرز تهیه انواع دلمه بیندازید متوجه می‌شوید تمام دلمه ها به صورت شکم پر هستند. برای مثال در طرز تهیه دلمه فلفل شما مواد و مایه دلمه را درون شکم فلفل قرار می‌دهید. به یاد داشته باشید که شما همیشه این امکان را دارید که به سادگی با سفارش آنلاین غذا از طریق سایت و اپلیکیشن اسنپ فود خوشمزه‌ترین دلمه‌های سیب زمینی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار خود دریافت کنید.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

همین موضوع در طرز تهیه دلمه بادمجان نیز به چشم می‌خورد، در واقع ما مواد غذایی را آماده و سپس درون شکم بادمجان قرار می‌دهیم. دلمه سیب زمینی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و شما بعد از اینکه مواد لازم را برای مایه دلمه خود آماده کردید باید شکم سیب زمینی را خالی کنید و مواد را درون آن قرار دهید. در ادامه مواد لازم برای تهیه این دلمه خوشمزه را ذکر خواهیم کرد:

پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
جعفری 2 قاشق غذاخوری
گوشت 200 گرم
سیب زمینی 4 عدد درشت
زعفران به میزان دلخواه
نمک به میزان دلخواه
فلفل به میزان دلخواه
  • مرحله اول: آماده کردن سیب زمینی‌ها و خالی کردن شکم آنها
  • مرحله دوم: سرخ کردن گوشت، پیازها و اضافه کردن ادویه، سبزی دلمه، و رب گوجه به آن
  • مرحله سوم: پر کردن شکم سیب زمینی ها با مواد تفت داده شده
  • مرحله چهارم: چیدن دلمه ها در قابلمه و ریختن سس دلمه بر روی آنها
  • مرحله پنجم: قرار دادن قابلمه بر روی اجاق و منتظر ماندن برای پخت کامل دلمه ها

دلمه سیب زمینی با مرغ

در نظر داشته باشید در طرز تهیه دلمه سیب زمینی نیز همانند طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی شما می‌توانید مرغ را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید. افرادی که به گوشت علاقه‌ای ندارند و یا نمی‌توانند گوشت قرمز بخورند می‌توانند دلمه سیب زمینی خود را با مرغ میل کنند.

دستور پخت دلمه سیب زمینی با مرغ همانند طرز تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر با گوشت است و فرق چندانی بین این دلمه ها وجود ندارد. تنها تفاوت موجود در مرحله دوم مربوط به آماده‌سازی و سرخ کردن مواد است که در روش تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر با مرغ شما به جای گوشت چرخ‌کرده، مرغ‌های نگینی را سرخ می‌کنید.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر بدون فر

همان‌طور که گفتیم برای تهیه دلمه سیب زمینی شما 2 راه پیش‌رو دارید، هم می‌توانید دلمه‌ ها را در قابلمه بچینید و بر روی حرارت اجاق قرار دهید و هم می‌توانید در سینی بچینید و آنها را در فر بگذارید. به طور معمول افراد از طرز تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر بدون فر استقبال می‌کنند.

با این کار در واقع شما سیب زمینی‌های دلمه خود را آبپز می‌کنید و در نتیجه این سیب زمینی‌ها ارزش غذایی خود را همچنان حفظ خواهند کرد. در ادامه مراحل پخت دلمه سیب زمینی را بدون فر شرح می‌دهیم:

  • مرغ یا گوشت خود را بپزید و سرخ کنید و نمک و زردچوبه به آن بیفزایید
  • سیب زمینی‌ها را برای درست کردن دلمه آماده کنید
  • سیب زمینی‌ها را در آب جوش بپزید و بعد از 30 دقیقه آنها را به 2 قسمت تقسیم کنید
  • درون شکم سیب زمینی را تخلیه کنید
  • مایه دلمه خود را ترکیب و همه مواد همانند پیاز، مرغ یا گوشت چرخ‌شده را با یکدیگر مخلوط کنید
  • مواد آماده شده را درون شکم سیب زمینی‌ها قرار ‌دهید
  • در نهایت دلمه های سیب زمینی آماده شده را در قابلمه بچینید و بر روی اجاق قرار دهید تا پخته شود

به خاطر داشته باشید در طرز تهیه این نوع دلمه نیز همانند طرز تهیه دلمه کلم می‌توانید از فلفل دلمه ای و هویج نیز استفاده کنید.

دلمه سیب زمینی با برنج

برنج و لپه از موادی هستند که به طور معمول در طرز تهیه انواع دلمه استفاده می‌شود برای مثال در دلمه برگ مو ترکیب برنج و لپه بسیار مهم خواهد بود ولی در دلمه سیب زمینی زیاد از برنج استفاده نمی‌شود.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

از آنجایی که سیب زمینی نشاسته دارد و برنج نیز دارای نشاسته است دلمه سیب زمینی با برنج خیلی مورد استقبال افراد قرار ندارد. ولی اگر به این نوع دلمه با ترکیب برنج علاقه‌مند هستید، کافی است برنج را به مواد لازم برای تهیه دلمه سیب زمینی اضافه کنید. همچنین باید برنج را چند ساعتی خیس کنید و در نهایت برنج نیم پز شده را در دلمه خود به کار برید. به زبان ساده به هنگام ترکیب مایه دلمه می‌توانید برنج را به آنها اضافه کنید.

در نهایت و بعد از اینکه مواد دلمه شما به طور کامل آماده و تکمیل شدند، شما می‌توانید این مواد را درون شکم سیب زمینی توخالی خود قرار دهید. در واقع برنج نیز همراه سایر مواد دلمه درون شکم سیب زمینی قرار می‌گیرد.

سفارش آنلاین دلمه سیب زمینی

در این مقاله شما را با طرز تهیه دلمه سیب زمینی آشنا کردیم ولی اگر حوصله و وقت کافی برای درست کردن این دلمه لذیذ ندارید، می‌توانید از روش سفارش آنلاین غذا استفاده کنید. در واقع با کمک خدمات و سرویس اسنپ فود می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن هر نوع غذایی را درب منزل خود تحویل بگیرید.

با سفارش آنلاین غذا شما بدون دردسر و دغدغه می‌توانید شکم خود را سیر کنید. در ضمن در خدمات سرویس آنلاین امکان سفارش هر نوع غذای محلی، سنتی، و مدرن وجود دارد. از این‌رو شما می‌توانید دلمه سیب زمینی را از بهترین رستوران‌های شهر محل سکونت خود سفارش دهید.

نظرات کاربران