آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شربت پرتقال
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شربت پرتقال، نوشیدنی همه پسند روزهای گرم

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1401 5 دقیقه

شربت پرتقال یکی از محبوب‌ترین انواع شربت است. تقریبا تمام افراد طعم این شربت را دوست دارند و به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می‌شود. شربت پرتقال علاوه بر این که طعم بسیار جذابی دارد، ظاهر مجذوب کننده‌ای نیز دارد و می‌تواند یک انتخاب خوب برای پذیرایی کردن از مهمان‌ها و برای جشن‌ها باشد. به همین دلیل، در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه شربت پرتقال به ساده‌ترین شکل ممکن اشاره کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا درست کردن این نوشیدنی فوق العاده را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت پرتقال برای تابستان
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی بین 30 تا 5۰ دقیقه
میزان سختی راحت

شربت پرتقال سالمشربت پرتقال سالم

در جشن‌ها و مهمانی‌ها معمولا از شربت پرتقال استفاده می شود. این شربت با مواد اولیه کم هزینه‌ای آماده می‌شود و اگر قصد داشته باشید آن را در حجم زیاد تهیه کنید، به صرفه است. مواد اولیه و مراحل تهیه این شربت خوشمزه در ادامه آمده است:

مواد لازم برای درست کردن شربت پرتقال

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه شربت پرتقال قید شده است، با این میزان مواد، امکان تهیه آن برای 4 نفر وجود دارد. البته بر حسب نفرات خودتان می‌توانید مقادیررا تغییر دهید.

 

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب پرتقال 2 لیوان
پوست پرتقال 1 عدد
شکر 2 لیوان
آب 2 لیوان

طرز تهیه شربت پرتقال به صورت مرحله به مرحله

حالا که آماده‌ی درست کردن این شربت خوشمزه هستید به سراغ مراحل تهیه آن می‌رویم. در نظر داشته باشید که برای تهیه شربت پرتقال دستور العمل‌های متفاوتی وجود دارد اما ما سعی کردیم تا با آموزش ساده‌ترین روش کار شما را راحت کنیم.

برای انجام این کار و تهیه یک شربت پرتقال خوشمزه باید به روش زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: اولین قدم شما برای درست کردن شربت پرتقال این است که یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و به مقدار کافی درون آن آب بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.
  • مرحله دوم: زمانی که آب درون قابلمه در آستانه‌ی جوشیدن بود، شکر را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود. بعد از آن زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید تا روی حرارت ملایم، شربت به غلظت مدنظر برسد.
  • مرحله سوم: برای این که متوجه شوید شربت چه زمانی به غلظت مطلوب می‌رسد، باید مقداری از آن را درون یک قاشق بریزید و آن را برگردانید. شربت در زمان ریخته شدن باید حالت کشداری داشته باشد.مراحل طرز تهیه شریت پرتقال
  • مرحله چهارم: زمانی که شربت به غلظت کافی رسید، زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید تا دمای آن به حد ملایم برسد و به سراغ بقیه مراحل برای درست کردن شربت بروید.
  • مرحله پنجم: به مرحله پنجم از طرز تهیه شربت پرتقال رسیدیم. شما برای تهیه این شربت به آب پرتقال نیاز دارید و اگر بتوانید آن را به صورت خانگی تهیه کنید، بسیار بهتر است. برای تهیه آب پرتقال سادگی نیز مراحل ساده‌ای پیش رو دارید و فقط کافی است تا با دستگاه دستی یا برقی آب پرتقال‌ها را بگیرید.
  • مرحله ششم: اگر دوست دارید تا شربت شما صاف و شفاف باشد، آب پرتقال گرفته شده را با صافی، صاف کنید تا کاملا یکدست شود و اگر دوست دارید تا شربت شما پالپ داشته باشد می‌توانید این مرحله را حذف کنید.
  • مرحله هفتم: آب پرتقال را با شهد تهیه شده، مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا باید پوست پرتقال را به شهد اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: برای انجام این کار با کمک یک رنده ریز، پوست پرتقال را رنده کنید و به سایر مواد اضافه کنید. سپس هم بزنید تا طعم و عطر آن در کل شربت پخش شود.

شربت پرتقال شما آماده است و تنها باید آن را در یک ظرف شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال قرار دهید. هر زمان که قصد میل کردن شربت را داشتید، باید به میزان کافی از آن را درونی لیوان بریزید و اگر دوست داشتید چند تکه یخ به همراه آب اضافه کنید. به همین سادگی و راحتی…

این شربت خواص فوق العاده ای دارد و اگر طعم آن را دوست دارید، طرز تهیه مربای پوست پرتقال؛  صبحانه ای به رنگ پاییز نیز برای شما جالب خواهد بود. تا صحبت از مربای پرتقال شد، بهتر است بگوییم که نوعی از مربای پرتقال وجود دارد که با پرتقال های مینیاتوری تهیه می‌شود که به مربای کاموات معروف است. طرز تهیه مربای کامکوات ، مربای پرتقال های مینیاتوری نیز بسیار ساده و خوشمزه است.

طرز تهیه پودر شربت پرتقالطرز تهیه پودر شربت پرتقال

یکی دیگر از روش‌های تهیه شربت پرتقال، درست کردن آن به کمک پودر شربت است. شربت تهیه شده نیز با این روش بسیار خوشمزه خواهد بود و شما به یک کله قند برای تهیه آن نیاز دارید و باید به روش زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: برای تهیه پودر شربت پرتقال در ابتدا پرتقال‌ها را به خوبی بشویید و پوست آن را خشک کنید.
  • مرحله دوم: حالا پرتقال‌ها را روی سطح کله قند بکشید و این کار را طوری انجام دهید که سطح کله قند نارنجی رنگ شود
  • مرحله سوم: یک قابلمه را انتخاب کنید و کله قند را درون آن بگذارید. سپس به این قابلمه آب پرتقال را اضافه کنید و بگذارید تا به مدت 15 ساعت یا بیشتر در دمای اتاق بماند.
  • مرحله چهارم: بعد از گذشت مدت زمان لازم، کله قند درون آب پرتقال نرم خواهد شد و تنها باید آن را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
  • مرحله پنجم: قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا این مواد به حالت خمیری در بیاید. بعد از این که اندکی از حالت مایع خارج شد و غلظت گرفت، زیر آن را خاموش کنید.
  • مرحله ششم: مخلوط به دست آمده را درون یک سینی بریزید و بگذارید تا خشک شود. سپس آن را الک کرده و به صورت پودر در بیاوید. از این پودر می‌توانید برای تهیه شربت پرتقال استفاده کنید.

مصرف شربت پرتقال خواص فوق العاده‌ای دارد و اگر دوست داشته باشید می‌توانید مطلب همه چیز درباره خواص پرتقال را بخوانید و از ویژگی‌های بی‌نظیر این میوه شگفت زده شوید.

شربت پرتقال، شربت مورد علاقه کودک و بزرگسال

طرز تهیه شربت پرتقال برای تابستان بسیار ساده است و اگر دوست داشته باشید می‌توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. البته، اگر پرتقال در خانه ندارید و می‌خواهید این شربت را میل کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، باید به بخش سفارش انلاین آبمیوه بروید و شربت یا نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود