با بهترین طرز تهیه شیرینی توت آشنا شوید

طرز تهیه شیرینی توت
5/5 - (1 امتیاز)

اول از همه، با شنیدن اسمش شاید اشتباهأ تصور کنید که در پخت آن از میوه و خواص توت استفاده خواهد شد. اما واقعیت این است که قصد داریم تا طرز تهیه شیرینی توت بدون فر را برای شما شرح دهیم. دستوری آسان که بدلیل شباهت نهایی شیرینی به میوه توت، آن را شیرینی توت نامیده‌اند. طرز تهیه این شیرینی یک دستورالعمل پخت مخفیانه مخصوص عید نوروز و البته دیگر مناسبت‌های جذاب زندگی شما محسوب می‌شود.

طرز تهیه شیرینی توت
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی  30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

شیرینی توت خانگی و اعلاء

شیرینی‌های خانگی از جمله جذابیت‌های مراسم‌هایی مثل اعیاد هستند. در این بین عید نوروز یکی از اعیاد بی‌نظیری است که به مناسبت ورود فصل بهار در کشور ما برگزار می‌شود. در گذشته رسم بوده که شیرینی‌های عید در خانه پخته می‌شدند. از برنجک و نان شیری محلی تا شیرینی توت و انواع و اقسام تنقلات شیرین و شور و خوش طعم که با درنظر گرفتن خواص میوه‌های مختلف مانند خواص انار تهیه می‌شدند. البته با درنظر گرفتن هر منطقه و هر شهری، شیرینی‌ها متفاوت بوده‌اند. مثلا می‌توان به طرز تهیه شیرینی توتک اشاره کرد که یک نان محلی محسوب می‌شود و اهالی شمیران آن را برای سال نو در کنار آجیل و میوه برای مهمانان سرو می‌کنند. در ادامه با مواد اولیه برای طرز این شیرینی همراه ما باشید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادام خام 300 گرم
پودر قند 150 گرم
گلاب 2 الی 4 قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی یه میزان لازم
به دلخواه پرک پسته یا بادام یا پودر نارگیل به میزان لازم

مراحل و طرز تهیه شیرینی توت رنگی رنگی

طرز تهیه شیرینی توت رنگی رنگی

بدون شک دنیای جذاب و عجیب شیرینی‌ها اگر محدود می‌شد شاید تا این اندازه متنوع و رنگارنگ نبود. طرز تهیه شیرینی خومشزه توت در این مقاله قرار است پرده از اسرار عجیبی بر دارد. رمز و رازهایی که بدون شک با دانستن آنها می‌توانید یک شیرینی  آسان و پرطرفدار را در منزل خود تهیه کنید. نکته اینجاست که تهیه برخی از شیرینی‌ها حتی از طرز تهیه توت خشک نیز آسانتر است. درست مانند طرز تهیه شیرینی توت فرنگی و یا شیرینی توت بادام که در ادامه آن را با هم درست خواهیم کرد.

  • مرحله اول: ابتدا بادام‌ها را پوست گرفته و آسیاب کنید. برای پوست گرفتن بادام‌ها بهتر است آنها را در یک ظرف آب جوش بریزید و درب آن را ببندید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به سراغ بادام‌ها رفته، آنها را از آب جوش خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. در ادامه با یک فشار دست پوست آنها را از بدنه بادام جدا کنید. بعد از آن بادام‌های پوست گرفته شده را بر روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خشک شده و آب اضافی آنها گرفته شود.
  • مرحله دوم: در مرحله دوم بادام‌های خشک شده را با پودر قند آسیاب کرده و به خوبی با همدیگر مخلوط کنید. حتی در این مرحله می‌توانید از پودر شکر دانه ریز نیز استفاده کنید. توجه کنید که اگر در آموزشی با طرز تهیه شیرینی توت با نارگیل مواجه شدید، همان طرز تهیه شیرینی توت بادام این آموزش است که در نهایت آن را در پودر نارگیل می‌غلطانند. همچنین در این مرحله شما می‌توانید با درنظر گرفتن خواص آلبالو ، از آب این میوه یا شهد آن برای رنگ بخشیدن به شیرینی توت استفاده کنید.طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه
  • مرحله سوم: بادام‌های پودر شده و مخلوط با پودر قند یا پودر شکر را به یک کاسه منتقل کنید. بعد گلاب را ذره ذره یا قاشق قاشق به آن اضافه کنید تا در نهایت یک خمیر نرم داشته باشید. نکته این مرحله این است که هیچگاه نباید گلاب را به یکباره به مخلوط پودر بادام و یا پودر قند خود اضاف کنید. چون این کار سبب می‌شود که خمیر شما شل و وارفته باشد.
  • مرحله چهارم: در مرحله آخر از طرز تهیه این شیرینی خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید و به هر قسمت رنگ‌های خوراکی اضاف کنید. حتی با لحاظ کردن خواص آناناس می‌توانید از شربت آن استفاده کرده و آن را با مواد پودر شده، مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود تا همرنگ و هم طعم شیرینی شما تغییر کند. سپس هر کدام از شیرین‌ها را در دست گرفته و مانند میوه توت به آن فرم بدهید. در انتها از یک خلال پسته استفاده کنید و آن را بر روی شیرینی توت خود قرار دهید. در انتها کافی است که شیرینی را در شکر غلتانده و تمام ! شیرینی توت شما آماده شد. همچنین این امکان برای شما فراهم است که در مراحل تهیه شیرینی توت، آن را با استفاده از مواد خوراکی رنگ کنید. برای مثال شما می‌توانید همین روش را برای طرز تهیه شیرینی توت پسته‌ای نیز استفاده کنید.

نکته آخر برای طرز تهیه این شیرینی خوشمزه

در نهایت فراموش نکنید که برای اجرای مو به موی طرز تهیه شیرینی توت بهتر است که از رنگ‌های طبیعی مانند لبو، زرشک، زعفران، شهد و شربت آلبالو، آناناس، پودر نارگیل، پودر پسته یا آب انار استفاده کنید. تهیه بادام ممکن است کمی گران باشد، به همین دلیل بادام زمینی نیز گزینه‌ای مناسب برای تهیه این شیرینی خواهد بود. فراموش نکنید که خمیر این شیرینی نیاز به ورز دادن زیاد ندارد و همین که گلوله‌های تهیه شده در دستان شما ترک نخورند، کافی است. پودر هل یا وانیل این شیرینی را خوش‌طعم و خوش‌عطر کرده و حتی غلتاندن این شیرینی در پودر قند و بادام، می‌تواند طعمی شیرین‌تر به آن ببخشد.

یک شهر و یک شیرینی نوروزی

شیرینی توت نوروزی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا طرز تهیه شیرینی خوشمزه توت را به روشی آسان و گویا برای شما شرح دهیم. در مقالات دیگر ما به آسانی می‌توانید طرز تهیه کیک توت فرنگی را نیز مشاهده کنید و با آموزش‌ها، یک کیک خوش‌رنگ و لعاب تهیه کنید. فراموش نکنید که در زمان تهیه مواد اولیه این شیرینی با استفاده از خرید آنلاین میوه و سایر ملزومات از سرویس اسنپ فود، به راحتی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شیرینی خانگی توت را با دستورالعمل ویژه ما تهیه کنید.

سوالات متداول

چه موادی برای تهیه شیرینی توت نیاز داریم؟

برای درست‌کردن شیرینی توت نیاز به بادام خام، پودر قند، گلاب، رنگ خوراکی، پرک پسته یا بادام یا پودر نارگیل داریم.

ابتدا بادام‌ها را پوست گرفته و آسیاب کنید و با پودر قند یا شکر ترکیب کنید. گلاب را ذره‌ذره به آن اضافه کنید تا یک خمیر نرم داشته باشید. خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید و به هر قسمت رنگ‌های خوراکی اضافه کنید. سپس هرکدام از شیرین‌ها را در دست مانند توت شکل دهید. در انتها کافی است که شیرینی را در شکر بغلتانید.

ابتدا پودر بادام را با پودر قند یا شکر ترکیب کرده، گلاب را ذره‌ذره به آن اضافه کنید؛ تا یک خمیر نرم داشته باشید. خمیر را به چند قسمت تقسیم کرده و به هر قسمت رنگ‌های خوراکی اضافه کنید. خمیرها را در دست گرفته و به آن فرم توت شکل بدهید. در نهایت آن را در پودر نارگیل می‌غلتانید.

ابتدا پودر گردو را با پودر قند یا شکر ترکیب کرده، گلاب را ذره‌ذره به آن اضافه کنید تا یک خمیر نرم داشته باشید. خمیر را به چند قسمت کرده، به هر قسمت رنگ‌های خوراکی اضافه کنید. آن‌ها را با دست به شکل توت در آورید. در انتها کافی است که شیرینی را در شکر بغلتانید.

برای پوست‌گرفتن بادام‌ها ابتدا آنها را در یک ظرف آب جوش بریزید و در آن را ببندید. بعد از مدتی، آنها را از آب جوش خارج کرده و اجازه دهید خنک شوند. در ادامه با یک فشار دست پوست آنها را از بدنه بادام جدا کنید. بعد از اینکه خشک شد، می‌توانید آن را آسیاب کنید.

نظرات کاربران

you
03.اسفند.1401

تاحالا شیرینی توت اصلا ندید بودم، واجب شد درست کنم… یا بخرم البته

ترنم ب
03.اسفند.1401

چقد اینا خوشگلنننن. مرسی از پست خوبتون خسته نباشین