آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
صبحانه فرانسوی
انواع صبحانه
4.7/5 - (4 امتیاز)
4

طرز تهیه 5 صبحانه فرانسوی خوشمزه و آسان برای یک روز پر انرژی

مینا اسماعیل بیگی 12 بهمن 1401 6 دقیقه

به طور معمول صبحانه فرانسوی در دسته صبحانه‌های ساده و بدون دردسر قرار می‌گیرد. فرانسوی‌ها همانطور که در مورد لهجه و زبان خود متعصب هستند، روی صبحانه‌های خود و وعده‌های غذایی نیز تعصب عجیبی دارند. خصوصاً صبحانه برای آنها اهمیت زیادی دارد. ما در ادامه این مطلب پنج صبحانه معروف فرانسوی که طرز تهیه آنها بسیار ساده و راحت است را برای شما شرح خواهیم داد.

5 صبحانه لوکس فرانسوی

برای تهیه صبحانه فرانسوی شما به مواد اولیه خاصی نیاز ندارید. نکته جالب اینجاست که صبحانه فرانسوی به طرز تهیه صبحانه انگلیسی شباهت زیادی دارد. با این تفاوت که انگلیسی‌ها کمی تجملاتی‌تر با وعده صبحانه برخورد می‌کنند. در صبحانه‌های فرانسوی شما با کمترین امکانات بهترین غذاها را تهیه می‌کنید. حتی با اضافه کردن یا کم کردن یک ماده اولیه می‌توانید صورت کلی صبحانه و حتی نام آن را نیز تغییر دهید. به همین دلیل صبحانه‌های فرانسوی طرفداران زیادی دارند و محبوب هستند. این 5 صبحانه از معروفترین‌ صبحانه‌های فرانسوی هستند.

1. تارتین را حتما امتحان کنیدتارتین مخصوص صبحانه فرانسوی

اولین پیشنهاد، تارتین مخصوص صبحانه فرانسوی است. این صبحانه از مواد ساده مانند گوجه فرنگی، خیار، شوید، نمک و فلفل سیاه، سیر، نان سبوس‌دار، سس خردل و روغن زیتون تهیه می‌شود. برای تهیه آن کافیست که نان‌های سبوس‌دار را تست کرده و بعد از آن حبه‌های سیر را رنده کنید یا له کنید. در ادامه سیرهای له شده را بر روی نان‌های سبوس‌دار تست شده بمالید.

بعد از آن سس خردل را بر روی سیرها به آرامی قرار داده و با استفاده از یک کارد کره خوری سس را بر روی سطح نان و دقیقا بر روی سیرها پخش کنید. در ادامه گوجه فرنگی‌ها و خیارها را برش زده و آنها را به شکل ورقه‌های نازک بر روی سس خردل قرار دهید. در نهایت شویدهای ساطوری خرد شده را بر روی گوجه فرنگی و خیار بریزید. در آخرین مرحله از این صبحانه فرانسوی لذیذ به روغن زیتون، فلفل و نمک می‌رسید. حالا باید این مواد را بر روی شویدها بریزید تا در نهایت صبحانه شما آماده شود. این شما و این تارتین جذاب فرانسوی، نوش جان.

2. رولت لذیذ فرانسوی را از دست ندهیدطرز تهیه رولت فرانسوی برای صبحانه

دیگر صبحانه فرانسوی که نباید آن را از دست داد، رولت فرانسوی نام دارد. این رولت با نان تست تهیه خواهد شد و درون آن را پر می‌کنند. برای تهیه این صبحانه لذیذ شما تنها ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. در ۱۵ دقیقه اول مواد آماده می‌شوند و در ۵ دقیقه بعد آنها را خواهید پخت. ناگفته نماند که رولت فرانسوی علاوه بر صبحانه در دیگر وعده‌ها نیز سرو می‌شود. اول شما به تخم مرغ، شکر، شیر، کره، آرد سوخاری، نان ساندویچی یا نان تست احتیاج دارید. برای پرکردن وسط این رولت نیز به سیب، موز، کره بادام زمینی، پنیر خامه‌ای و مربا با طعم دلخواه نیاز است. برای آماده کردن نان تست اول اطراف آن را برش بزنید.

حالا شما یک مربع اسفنجی از نان تست دارید. اگر نان تست شما ضخیم بود، سعی کنید با استفاده از وردنه روی نان تست کشیده و آن را نازک کنید. سپس کره بادام زمینی، پنیر خامه‌ای و مربا را با هم ترکیب کنید و بر روی هر کدام از نان‌های تست خود این ترکیب را بریزید. برش‌های بسیار نازکی از سیب و موز را نیز روی آنها گذاشته و نان را بپیچید. بعد از آماده شدن نان، در یک ظرف مناسب تخم را با شیر مخلوط کنید. کره را در تابه داغ ذوب کنید. حالا رولت‌ها را در مخلوط شیر و تخم مرغ غلطانده، درون آرد سوخاری بزنید. بعد رولت‌ها را در روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن آنها را مجدداً در آرد سوخاری غلطانده و بر روی آنها شکر بپاشید.

3. املت از نوع فرانسویطرز تهیه املت فرانسوی

مرحله اول از طرز تهیه املت فرانسوی شبیه به همان خاگینه است. برای پخت این املت که درمیان فرانسوی‌ها بشدت محبوب است شما به زمان بسیار کمی نیاز خواهید داشت. مواد اولیه آن شامل قارچ، روغن، فلفل سیاه و نمک، فلفل دلمه‌ای، تخم مرغ و گوجه فرنگی است. برای تهیه آن نیز باید گوجه فرنگی‌ها را شسته و خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها باید ضخیم باشند. سپس فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و قارچ‌ها را نیز در ادامه حلقه‌ای خرد کنید. تابه‌ای انتخاب کرده، در آن روغن بریزید و قارچ‌ها را تفت بدهید. بعد از جمع شدن آب قارچ‌ها و نرم شدن آنها، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را نیز به قارچ‌ها اضافه کرده و مجددا تمام مواد را با هم تفت بدهید.

بعد از تفت خوردن آنها را در ظرفی جدا بریزید. حالا تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای شکسته، با چنگال هم بزنید. به آنها نمک و فلفل افزوده و در تابه‌ای که از قبل با روغن داغ شده، بریزید. درب تابه را ببندید. دقت کنید که باید روی حرارت ملایم باشد تا در عرض ۲ دقیقه الی ۳ دقیقه تخم مرغ به خوبی پخته شود. بعد از آن برروی نصفی از تخم مرغ پخته شده ترکیب فلفل دلمه‌ای، قارچ و گوجه فرنگی را بریزید. نصف دیگر تخم مرغ یا خاگینه را بر روی این سبزیجات برگردانید. مجدداً درب تابه را ببندید و اجازه دهید که حداقل دو دقیقه این مواد به همراه تخم مرغ حرارت ببیند. سپس حرارت را خاموش کرده و املت را سرو کنید.

4. متفاوت مثل کروک موسیومراحل طرز تهیه صبحانه فرانسوی کروک میسیو

مراحل طرز تهیه صبحانه فرانسوی کروک موسیو برخلاف تلفظ اسمش آسان است، نگران نباشید! برای تهیه این غذا که در اصل یک ساندویچ داغ با پنیر و ژامبون خواهد بود شما به کره، سس خردل، ژامبون، آرد، شیر، پنیر گودا رنده شده، نان تست و فلفل سیاه و نمک نیاز دارید. در مرحله اول فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد آماده و روشن کرده، اجازه دهید تا محیط داخلی آن گرم شود. تابه‌ای را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا کره درون آن ذوب شود. سپس آرد را با کره ترکیب کنید. حالا شیر را بر روی آن‌ها ریخته، چند دقیقه صبر کنید تا این ترکیبات با یکدیگر بجوشند.

در ادامه فلفل سیاه، نمک و ۱۲۰ گرم از پنیر خود را به این ترکیب اضافه کنید، مجددا هم بزنید. بعد از آن نان‌های تست را در تابه سرخ  کنید. سپس آنها را در سینی فر بگذارید. بر روی نان‌های سرخ شده ژامبون قرار داده و سسی را که از قبل آماده کرده‌اید بر روی آنها بریزید. پنیر را هم به آنها اضافه کنید. لایه دیگر نان را بر روی ژامبون گذاشته و سطح نهایی نان‌ها را آغشته به سس خردل کرده و بر روی آنها مجددا پنیر بریزید. حالا سینی را در فر بگذارید و اجازه دهید تا سطح نان‌ها طلایی و سرخ شوند. ۲ الی ۳ دقیقه زمان خواهد برد تا کروک موسیو شما آماده شود، نوش جان.

  • کروک مادام با کمی تغییر

برای تهیه صبحانه فرانسوی کروک مادام شما اول باید کروک موسیو را آماده کنید. سپس در زمان سرو آن  یک تخم مرغ در تابه بشکنید و  زرده و سفیده را با هم ترکیب نکنید. تخم مرغ را بر روی کروک موسیو قرار داده و از کروک مادام خود لذت ببرید.

5. نان تست فرانسوینان تست فرانسوی یا فرنچ تست

آخرین صبحانه فرانسوی که به شدت برای کودکان لذیذ و دوست داشتنی است فرنج تست نام دارد. نان تست فرانسوی یا فرنچ تست به سادگی آمده می‌شود. کافیست که در ظرفی شیر، تخم مرغ، عصاره وانیل، خامه و کمی نمک را با هم خوب ترکیب کنید. حالا نان‌های تست را در این ترکیب خیس کرده و در یک تابه داغ شده با کره ذوب شده سرخ کنید. در نهایت آنها را درون فر قرار دهید تا نان‌ها بعد از سرخ شدن گرم نگه داشته شوند. در این صبحانه لذیذ فرانسوی که به طرز تهیه نان سوئیسی شباهت زیادی دارد در نهایت شما می‌توانید بر روی این نان‌ها در زمان سرو، کمی شکر و دارچین هم بپاشید.

صبحانه فرانسوی، سریع، لذیذ و مقوی 

پنج صبحانه فرانسوی جذاب و لذیذ را برای شما توضیح دادیم. طرز تهیه این صبحانه‌ها آسان است و اگر تمایل داشتید تا این صبحانه‌های اصیل و بسیار خوشمزه را آماده کنید توصیه می‌کنیم که آنها را برای اولین وعده روز خود در نظر بگیرید.  فراموش نکنید که اگر زمان شما کم بود سفارش آنلاین از کافه نیز می‌تواند شما را به خوبی غافلگیر کند. پس صبحانه فرانسوی را سفارش داده و از آن لذت ببرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

mahmodie pieman
10 آبان 1402

سلام املت فرانسوی شبیه به خاگینه هستش مواد اولیه اش و مزشون یکی هستش

  • snappfoodadmin
    10 آبان 1402

    سلام املت فرانسوی شبیه به خاگینه است اما مواد اولیه این صبحانه خوشمزه قارچ، روغن، فلفل سیاه و نمک، فلفل دلمه‌ای، تخم مرغ و گوجه فرنگی است.

samiyee
15 مهر 1402

سلام تارتین صبحانه فرانسوی خیلی بی نظیر بود واقعا از صبحانه های تکراری خسته شده بودم خیلی خوشمزه است و مزه خوبی داره مرسی واسه عصرونه هم خوبه

  • snappfoodadmin
    15 مهر 1402

    سلام وقت بخیر می توانید انواع صبحانه ها و انواع کیک و شیرینی را اسنپ فود انلاین تهیه کنید https://snappfood.ir/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود