آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی انار و شکلات یکی از گزینه‌های خوشمزه برای شب یلداست.
انواع کوکی و کراکر
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

کوکی شکلاتی با همراهی انار؛ شیرینی خوشمزه‌ی یلدایی

مینا اسماعیل بیگی 09 دی 1401 4 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

شب یلدا را با شیرینی‌ها و خوراکی‌های متفاوتی می شناسیم اما انار از شاخص‌ترین خوراکی‌های یلدا است. حالا تصور کنید انار با شکلات که محبوب همه است ترکیب شود و یک کوکی یلدایی جدید داشته باشید.

کوکی انار و شکلات یکی از گزینه‌های خوشمزه برای شب یلداست.

کوکی انار و شکلات زینت بخش سفره‌های یلدایی برای این سنت دیرینه‌ی ایرانی است.

 

قطعا برای همه‌ی اعضای خانواده انقدر جذاب است که همیشه در خاطرات شب یلدا، این یکی را فراموش نمی‌کنند. در ادامه با طرز تهیه کوکی انار و شکلات شیک و مجلسی با ما همراه باشید که در نهایت بتوانید این کوکی خوشمزه را خودتان درست کنید.

 

مواد مورد نیاز برای کوکی انار و شکلات مقدار لازم
آرد سفید 2 و یک چهارم پیمانه
بکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
پودر دارچین یک قاشق چای خوری
شکر سفید سه چهارم پیمانه
شکر قهوه‌ای نصف پیمانه
تخم مرغ دو عدد
کره ذوب شده دو پیمانه
عصاره وانیل دو قاشق چای خوری
چیپس شکلات یک پیمانه
دانه انار نصف پیمانه

 

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم کوکی انار و شکلات ۳۸۷ کالری
زمان آماده سازی ۱ ساعت
زمان پخت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه
تعداد نفرات برای این میزان مواد ۶ نفر

 

طرز تهیه کوکی انار و شکلات مخصوص شب یلدا

۱.فر را روشن کرده و در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا به مدت حدودا ۳۰ دقیقه گرم شود. این کار کمک می‌کند زمانی که در حال آماده سازی خمیر کوکی هستید بلافاصله وقتی خمیر آماده شد آن را داخل فر قرار دهید.

 

کوکی انار و شکلات متناسب با ذائقه‌ی ایرانی‌هاست.

کوکی انار و شکلات یکی از جذاب ترین انتخاب‌ها برای پختن در شب یلداست.

 

۲. در یک کاسه متوسط شکر سفید و قهوه‌ای، تخم مرغ‌ها، کره، و عصاره وانیل را به خوبی ترکیب کنید.

۳. در مرحله بعد آرد را به آرامی به موادی که در مرحله قبل ترکیب کرده‌اید اضافه کنید. این کار را آرام آرام و به صورت مرحله‌ای انجام دهید تا جایی که همه مواد با یکدیگر ترکیب شده و یکدست شوند.

۴. دانه‌های انار و چیپس‌های شکلات را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند اما حواستان باشد که دانه‌های انار له نشوند.

۵. از یک قاشق یا اسکوپ‌های کوکی استفاده کنید و خمیر‌های کوکی را به شکل گلوله کف سینی فر قرار دهید. هر کوکی حدودا یک و نیم قاشق چای خوری از خمیر داشته باشد.

۶. کوکی‌ها را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۹ یا ۱۰ دقیقه بپزد تا زمانی که کمی کناره‌های آن قهوه‌ای و برشته شود.

۷. کوکی‌ها را بعد از پخت از فر خارج کرده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند و کمی از دمای آن‌ها کاسته شود. سپس آن‌ها را سینی جدا کرده و در ظرف سرو قرار دهید و نوش جان کنید.

 

نکات طرز تهیه کوکی انار و شکلات شیک و مجلسی

۱. کره آب شده باعث می‌شود تا راحت بتوانید با دست مواد را هم بزنید و ترکیب کنید. به ورز دادن راحت‌تر خمیر نیز کمک می‌کند و در نهایت بافت کوکی تردتر خواهد شد. اما اگر قصد دارید کوکی کمی نرم‌تر باشد می‌توانید از کره ذوب نشده هم دمای محیط استفاده کنید.

۲. برای راحت‌تر برداشتن کوکی‌ها از کف سینی می‌توانید زیر آن‌ها کاغذ روغنی قرار دهید.

۳. انتخاب میزان دانه‌های انار و شکلات به انتخاب شما است.

۴. خنک شدن کوکی باعث می‌شود تا دانه‌های انار طعم بهتری در حین میل کردن داشته باشند.

۵. خمیر کوکی را می‌توانید یک هفته در یخچال نگه‌داری کنید و یا کوکی‌های پخته شده را به مدت یک هفته در دمای محیط  داخل ظرف در بسته نگه‌‌داری کنید.

۶. اضافه کردن ناگهانی آرد باعث می‌شود تا بافت کوکی یکدست نشود و امکان وجود آرد ترکیب نشده در خمیر کوکی وجود دارد.

۷.شیرینی و ترشی انار می‌تواند در طعم نهایی کوکی شما تاثیرگذار باشد چرا که انار ترش باعث می‌شود ترکیب شیرینی شکر و ترشی انار طعم نهایی را مطلوب‌تر کند.

 

یک شیرینی‌پز حرفه‌ای باشید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سنت شب یلدای خوردنی‌های آن است که بسته به هر فرهنگ و خانواده‌ای افراد تجربه‌های مختلفی دارند و سفره‌های متفاوتی می‌چینند. مهم‌ترین بخش این خوراکی‌ها شیرینی‌ها هستند پس درست کردن یک شیرینی خوشمزه یلدایی باعث متمایز شدن سفره شما خواهد شد.

برای اولین بار که یک کوکی را درست می‌کنید بهتر است دقیق طبق طرز تهیه کوکی انار و شکلات شیک و مجلسی پیش بروید. اما پخت کوکی و به طور کلی شیرینی‌ها زمانی جذاب می‌شود که با توجه به تجربه‌هایی که از یک کوکی دارید بتوانید طرز تهیه‌ی آن را طبق سلیقه خودتان تغییر دهید.

کوکی انار و شکلات عصرانه‎‌ی مناسبی برای عصرهای پاییزی هم به شمار می‌آید.

کوکی انار و شکلات، یک کوکی شکلاتی با دستورپخت قدیمی.

 

برای مثال در طرز تهیه کوکی انار و شکلات مخصوص شب یلدا می‌توانید علاوه‌ بر چیپس‌های شکلات داخل آرد کمی پودر شکلات هم اضافه کنید تا ترکیب اصلی خمیر نیز شکلاتی باشد و به ترکیب‌های متفاوتی از شیرینی خوشمزه یلدایی برسید.

 

تجربه‌ی پخت کوکی‌های خوشمزه با دستور پخت‌های ساده

اگر از کوکی انار و شکلات لذت بردید و به طرز تهیه انواع کوکی علاقه‌مند هستید می‌توانید ترکیب‌های جذاب دیگری را نیز امتحان کنید.

یکی از دستور پخت‌های مشابه اما بسیار جذاب، مقاله جامع طرز تهیه کوکی آلبالو و شکلات است. کوکی انار و شکلات می‌تواند در فصل پاییز بسیار لذت بخش باشد اما کوکی آلبالو و شکلات می‌تواند جایگزین مناسب و دلپذیری برای فصل تابستان شما باشد. پس دلتنگ کوکی‌هایی که درست می‌کنید نشوید چرا که می‌توانید به جایگزین کردن مواد اولیه مشابه به یک دستور العمل جدید اما با حس و حال کوکی قبل برسید.

 

همه چیز در مورد شیرینی‌های یلدایی و پاییزی

طرز تهیه کوکی انار و شکلات مخصوص شب یلدا را برای شما توضیح دادیم و می‌توانید این کوکی را به راحتی در ۷ مرحله برای شب یلدا درست کنید. البته گزینه‌ی دیگری هم دارید که اگر سرتان شلوغ است و زمان کافی برای پخت کوکی ندارید می‌توانید طیف متنوعی از کوکی‌ها و شیرینی‌ها را در سرویس آنلاین اسنپ فود، بخش سفارش آنلاین شیرینی، سفارش دهید و در کنار خانواده میل کنید تا در فرصت مناسب خودتان کوکی‌های مختلفی درست کنید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود