خواص آب پرتقال طبیعی برای سلامتی و زیبایی

خواص آب پرتقال

آب پرتقال را می‌توان یکی از پرطرفدارترین انواع آب میوه در جهان دانست. ممکن است پیش ازاین نیز مطالبی در مورد خواص آب پرتقال طبیعی خوانده یا شنیده باشید، اما در این مطلب می‌خواهیم به صورت دقیق، با ارائه ارزش غذایی یک لیوان آب پرتقال، نگاهی نزدیک‌تر به خواص آب پرتقال طبیعی داشته باشیم. همچنین به زمان مناسب برای نوشیدن آب پرتقال، مقدار مناسب برای مصرف روزانه و عوارض زیاده روی در خوردن آب پرتقال اشاره خواهیم کرد. در پایان نیز میوه هایی که ترکیب آن ها با آب پرتقال طبیعی برای افزایش ارزش غذایی و ایجاد طعم جدید و متنوع پرطرفدار است را معرفی می‌کنیم. با این مطلب از اسنپ فود همراه باشید.

خواص تغذیه‌ای آب پرتقال

خواص تغذیه‌ای آب پرتقال

با پرتقال سیستم ایمنی بدنتان را بالا ببرید.

اگر در مورد خواص آب پرتقال طبیعی کنجکاو هستید، مطلب زیر را دنبال کنید.

در یک بیان کلی می‌توان گفت نوشیدن اب پرتقال در کوتاه مدت با افزایش سطح انرژی بالا و شادابی همراه بوده و در بلندمدت به کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. از این روی سفارش پرتقال از میوه فروشی آنلاین و آبگیری تازه آن در منزل، به داشتن یک روتین سلامتی عالی برای اعضای خانواده کمک زیادی خواهد کرد. در زیر ارزش غذایی آب پرتقال معادل یک لیوان یا 240 میلی لیتر را مشاهده می‌کنید:

ماده مغزی میزان در یک لیوان آب پرتقال طبیعی
انرژی 110 کالری
پروتئین 2 گرم
کربوهیدرات 26 گرم
ویتامین ث 67 درصد از نیاز روزانه
فولات 15 درصد از نیاز روزانه
پتاسیم 10 درصد از نیاز روزانه
منیزیم 6 درصد از نیاز روزانه

ویتامین ث

اب پرتغال منبع غنی ویتامین (C) بوده و بخش عمده‌ای از نیاز روزانه ما به این ویتامین در طی یک روز را برطرف می‌کند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قدرتمند بوده و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی انسان دارد. از جمله فواید اسکوربیک اسید یا ویتامین (C) برای سلامتی عبارتند از:

  • بهبود و التیام زخم‌ها
  • افزایش سلامت لثه و دندان
  • کاهش خطر ابتلا به کم خونی، از طریق افزایش میزان جذب آهن
  • تقویت استخوان‌ها، از طریق تأمین سوخت و ساز مورد نیاز کلسیم در بدن

فولات

یک لیوان آب پرتقال طبیعی تقریباً یک ششم از نیاز روزانه یک فرد بالغ به فولات را تأمین می‌کند. علت اهمیت فولات برای بدن، بهبود عملکرد مغز و حافظه است. مصرف مواد غذایی حاوی فولات به خصوص برای زنان باردار، اهمیت زیادی دارد. فولات یکی از مواد ضروری برای شکل گیری DNA  بوده و کمک شایانی به رشد و نمو کودکان می‌کند.

پرتقال، یک میوه خوشمزه و پر از ویتامین سی است.

پتاسیم

یک لیوان آب پرتقال، می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را برطرف کند. پتاسیم از جمله مواد معدنی است که نقش مهمی در تنظیم فشار خون، جلوگیری از پوکی استخوان، و پیشگیری از سرطان دارد. مصرف مقادیر کافی پتاسیم، همچنین به کاهش عصبانیت افراد و افزایش شادی و تحرک در آنان کمک می‌کند.خواص اب پرتقال از آنچه که فکر می‌کنید بیشتر است، در ادامه از دیگر فواید آب پرتقال و این میوه بهشتی خواهیم گفت.

منیزیم

آب پرتقال طبیعی همچنین در تأمین منیزیم مورد نیاز بدن سهم کوچکی (در حد ۶ درصد) دارد. منیزیم وظیفه تنظیم دستگاه عصبی بدن را بر عهده داشته و فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی میان مغز و سیستم عصبی، توسط این ماده معدنی صورت می‌گیرد. این ماده همچنین به شکل‌گیری پروتئین کمک کرده و در تبدیل مواد غذایی مصرف شده به انرژی نقش مهمی دارد. از جمله مزایای منیزیم برای بدن عبارتند از:

  • جلوگیری از افسردگی و اضطراب
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا
  • کاهش مقاومت به انسولین و بهبود دیابت نوع ۲

همین طور پیشنهاد می‌کنیم که همه چیز درباره خواص پرتقال را در مجله اسنپ فود دنبال کرده و در خصوص تک تک فواید پرتقال، بیشتر بدانید.

مصرف اب پرتقال به سیستم ایمنی بدن بهبود می‌بخشد.

خواص آب پرتقال برای اعضای بیرونی و درونی بدن

خواص اب پرتغال برای سلامتی انسان (تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از سرطان، افزایش گردش خون، کاهش التهاب، کاهش فشار خون) به اثبات رسیده است. آب پرتقال علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی، سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که از فرآیند اکسیداسیون در بدن جلوگیری می‌کنند. اکسیداسیون واکنشی شیمیایی است که می‌تواند با تولید رادیکال‌های آزاد و مجموعه‌ای از واکنش‌های زنجیری به آسیب دیدن سلول‌های موجودات زنده منجر شود. نقش آنتی اکسیدان‌ها، قطع کردن این واکنش‌های زنجیری و جلوگیری از آسیب دیدن سلول ها است.

آب پرتقال حاوی آنتی اکسیدان‌هایی همچون فلانوئيدها، کاروتنوئیدها و اسکوربیک اسید (ویتامین ث) است. برخی از خواص پرتقال که از آنتی اکسیدان‌های موجود در آن ناشی می‌شود، عبارتند از:

  • رنگ نارنجی پرتقال، ناشی از وجود کاروتنوئیدهاست که جذب مواد مغذی در بدن را افزایش می‌دهند و می‌توانند به ویتامین آ تبدیل شوند. به همین دلیل پرتقال می‌تواند همچون سایر میوه‌های نارنجی رنگ، با افزایش ویتامین آ در بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید را کاهش دهد.
  • فلانوئیدها سطح سلامت عمومی افراد را ارتقاء داده و ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر مشکلات قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می‌دهند.
  • فلانوئیدها همچنین اثر ضدالتهابی و ضد ویروسی داشته و به همین دلیل، نقش مؤثری در کاهش درد مفاصل و آرتروز دارند.
  • آنتی اکسیدان‌های موجود در پرتقال با حفاظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد، به سلامتی، زیبایی و جوان ماندن پوست کمک می‌کنند.

خواص آب پرتقال برای کلیه

آب پرتقال، یک نوشیدنی معجزه آسا در درمان سنگ کلیه است. همین طور جالب است بدانید افرادی که معمولا در رژیم تغذیه‌ای روزانه خود از آب پرتقال استفاده می‌کنند، با آمار قابل توجهی کمتر به سنگ کلیه دچار خواهند شد. آب پرتقال موجب افزایش میزان سیترات پتاسیم در ادرار شده و از کریستاله شدن اسید اوره جلوگیری می‌کند.

آب پرتقال و لاغری

برخی افراد، به ویژه کسانی که قصد لاغر شدن دارند، بر این تصور هستند که می‌توانند میوه و آب میوه را جایگزین وعده‌های غذایی اصلی کنند. بر خلاف این باور عمومی، زیاده روی در مصرف میوه‌ها بی‌خطر نیست. قند موجود در آب میوه‌های طبیعی تنها در صورت مصرف صحیح و به اندازه برای بدن مفید است. در صورت مصرف بیش از حد، به اندازه سایر مواد شیرین موجب افزایش وزن شده و برای سلامتی مضر خواهد بود.

مواد مغذی آب پرتقال همچون ویتامین‌ها و املاح، برای افزایش سطح انرژی و سلامتی عمومی مفید هستند. اما این مواد جایگزین مواد غذایی اساسی مورد نیاز بدن همچون پروتئین‌ها نمی‌شوند. بنابراین نمی‌توان با مصرف آب پرتقال به جای یک صبحانه کامل، به جنگ اضافه وزن رفت  و باید تعادل در مصرف آن را حفظ کرد.

پرتقال یک منبع غنی از آنتی اکسیئان‌ها است.

خواص آب پرتقال در صبحانه

آب پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین C بوده و از این روی نوشیدن آن در وعده صبحانه، از ابتلای شخص به بیماری‌های مختلف، جلوگیری می‌کند. همین طور فیبر موجود در آب پرتقال در وعده صبحانه، بسیار مفید خواهد بود. افرادی که دچار کلسترول بالای خون هستند، با نوشیدن آب پرتقال در وعده صبحانه خود، به ویژه به صورت ناشتا، می‌توانند تا حد زیادی به کاهش کلسترول خون، کمک کنند. همین طور آب پرتقال صبحگاهی، باعث هیدراته شدن بدن شده و متابولیسم را بهبود می‌بخشد.

مطالعات و تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن آب پرتقال در وعده صبحگاهی، از ابتلا به چاقی مفرط جلوگیری کرده و ریسک ابتلا به بیماری‌هایی چون فشار خون، دیابت و انواع سرطان‌های کشنده را به شدت کاهش می‌دهد.خوردن پرتقال ناشتا برای لاغری نیز مفید است.

اگر مایل باشید می‌توانید با دنبال کردن طرز تهیه مربای پوست پرتقال، این مربای خوشمزه را برای وعده صبحانه خود آماده کنید.

خواص آب پرتقال خونی طبیعی

پرتقال خونی از جمله پرتقال‌های بسیار خوشمزه است که بافت داخلی آن، معمولا کاملا سرخ یا بخشی از آن قرمز رنگ است. رنگ قرمز پرتقال خونی، به علت آنتوسیانین موجود در آن است. آنتوسیانین در درمان بیماری‌های قلبی، فوق العاده موثر بوده و به درمان سندروم روده بزرگ نیز کمک می‌کند.پرتقال چاق کننده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در افرادی که به چاقی ژنتیکی مبتلا هستند، مصرف پرتقال خونی، کمک زیادی به کاهش وزن خواهد کرد.

یک نوشیدنی خوشمزه برای روزهای گرم تابستان.

آب پرتقال را چه موقع بنوشیم؟

آب پرتقال را کی بخوریم ؟ به طور کلی بهترین زمان مصرف مرکبات همچون آب پرتقال، به وقت صبح است. عطر و بوی مرکبات تأثیر مثبتی بر روحیات افراد در هنگام صبح داشته و به کاهش خواب آلودگی و افزایش سطح انرژی کمک می‌کند. با این حال این آب میوه‌ها به شدت اسیدی هستند و نباید به صورت ناشتا مصرف شوند. بنابراین، نوشیدن آب پرتقال بعد از صرف صبحانه، می‌تواند ایده هوشمندانه‌ای باشد تا بدون آسیب زدن به معده، از مزایای آن در افزایش انرژی و روحیه مثبت بهره ببرید.

شب‌ها و پیش از خواب باید از نوشیدن آب پرتقال اجتناب کنید. همان گونه که اشاره شد، ویتامین ث موجود در این آب میوه باعث افزایش سطح انرژی و بی‌خوابی می‌شود. همچنین آب پرتقال طبیعی به شدت اسیدی بوده و خوردن پرتقال در شب و خوردن آن قبل از خواب به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. میزان قند موجود در آب پرتقال نیز بیشتر از آن است که برای صرف پیش از خواب مناسب باشد.

چه مقدار آب پرتقال در روز باید مصرف شود؟

انواع آب میوه و از جمله آب پرتقال طبیعی، در هرم غذایی در گروه میوه‌ها و سبزیجات قرار می‌گیرند. بر اساس این هرم، مصرف ۲ تا ۴ سهم میوه، و ۳ تا ۵ سهم سبزی در روز ضروری است و یک سهم از آن، می‌تواند به آب میوه‌های طبیعی اختصاص یابد. مصرف مقادیر بیشتر آب میوه به دلیل پایین بودن فیبر توصیه نمی‎شود.

  • مقدار توصیه شده برای مصرف آب پرتقال طبیعی در طول روز، یک سهم معادل ۲۴۰ میلی لیتر (به اندازه یک لیوان متوسط) است.
  • برای کودکان، مصرف آب میوه‌های طبیعی بیش از ۱۲۰ میلی لیتر (حدود نصف لیوان) در روز توصیه نمی شود.

آب پرتقال یک نوشیدنی خانگی و بدون مواد افزودنی است.

فواید سلامتی نوشیدن آب پرتقال، چقدر حقیقت دارد؟

پرتقال منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین ث است و در یک لیوان آب پرتقال طبیعی، مقادیر زیادی از این مواد وجود دارند. مطالب متعددی در خصوص معجزات شفابخشی انواع آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها در منابع مختلف ذکر می شوند. اما این ادعاها تا چه اندازه صحت دارند؟

باید گفت بیشتری مزایای اغراق شده در مورد مصرف آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها پشتوانه علمی ندارند. از دهه ۱۹۷۰ میلادی تاکنون، مطالعات مختلفی برای یافتن اثر آنتی اکسیدان‌ها بر روی تندرستی انسان صورت گرفته است. به عنوان مثال، تحقیقاتی که در مورد تأثیر بتاکاروتن بر روی ترک سیگار، سرطان ریه، یائسگی و پیشگیری از سرطان پستان صورت گرفته‌اند، نتایج مثبتی نشان نداده اند.

اما آیا این نکته به این معنی است که خواص ذکر شده برای آب پرتقال حقیقت ندارند؟ قطعا این یافته‌های علمی به این معنا نیستند که منابع آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها (از جمله آب میوه‌ها) هیچ خاصیت مفیدی ندارند، بلکه نمی‌توان از آن‌ها انتظار اثرات خارق العاده داشت.

میوه‌ها و آب میوه‌ها، یک بخش مهم از هرم غذایی روزانه را به خود اختصاص می‌دهند. به عبارتی دیگر، مصرف روزانه میوه به صورت آب میوه طبیعی یا خود میوه، برای داشتن یک رژيم غذایی سالم ضروری است. آب پرتقال طبیعی نیز در صورت مصرف منظم و به اندازه، به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم، می‌تواند نقش خود را ارتقای سطح سلامتی شما ایفا کند.

آب پرتقال حاوی کلسیم و پتاسیم است.

مصرف بیش از حد آب پرتقال چه عوارضی دارد؟

به خواص آب پرتغال اشاره کردیم، اما هر ماده غذایی مفیدی که بیش از اندازه مصرف شود، برای بدن مضر خواهد بود. مقدار مناسب مصرف آب پرتقال طبیعی در روز، حداکثر یک لیوان متوسط است و در صورت زیاده‌روی، احتمال بروز مشکلات متعددی وجود دارد. در ادامه به مضرات آب پرتقال ناشتا و برخی از مشکلاتی که ممکن است در اثر مصرف بیش از حد این آب میوه به وجود بیایند، اشاره می‌کنیم.

افزایش وزن

آیا آب پرتقال قند دارد؟ آب پرتقال، حاوی مقادیر ناچیزی فیبر بوده و نمی‌تواند احساس سیری برای مدت طولانی ایجاد کند. همچنین مقدار بالای قند موجود در این میوه، موجب می‌شود سطح قند خون به یک باره در بدن بالا برود. با پایین آمدن قند خون، احساس گرسنگی شدیدی خواهید کرد که به غذا خوردن بیشتر منجر می‌شود. در نظر داشته باشید که آب پرتقال به خودی خود، موجب افزایش وزن نشده و تنها افزایش اشتها و غذا خوردن بیشتر ناشی از آن، به چاقی کمک می‌کند.

آسیب به مینای دندان

آب پرتقال، به خاطر ویتامین ث تا حدی برای دندان‌ها مفید است. با این حال، به خاطر مقادیر بالای قند و اسیدی بودن این آب میوه، مصرف بیش از حد آن منجر به خرابی دندان‌ها خواهد شد.

آب پرتقال به بهبود سلامت استخوان و عضلات کمک می‌کند.

پوکی استخوان

از خواص آب پرتقال گفتیم و اشاره کردیم که آب پرتقال با تأمین ویتامین ث مورد نیاز برای سوخت و ساز کلسیم در بدن، به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. اما در صورت مصرف بیش از اندازه و افزایش مداوم مقدار ویتامین  C در خون، مقادیر زیادی از کلسیم صرف سوخت و ساز بدن شده و به تدریج به پوکی استخوان منجر خواهد شد.

مسمومیت با پتاسیم

در روزهای گرم تابستان، این احتمال وجود دارد که افراد برای رفع تشنگی و افزایش انرژی به نوشیدن آب پرتقال زیاد طی چند روز متوالی رو بیاورند. مصرف آب پرتقال در حد ۲ لیتر یا بیشتر برای چند روز متوالی، می‌تواند منجر به ازدیاد پتاسیم در خون شود.

طبق گزارش پزشکان آمریکایی، خطر بروز نارسایی قلبی و سکته بر اثر ازدیاد پتاسیم در بدن جدی است. مسمومیت با پتاسیم، منجر به کم آبی شدید سلول‌ها و نارسایی کلیوی می‌گردد. از جمله علایم مسمومیت با پتاسیم می‌توان به بی حسی صورت و زبان، ضعف عضلات بدن و آریتمی قلبی اشاره کرد.

مسمومیت با آهن

همان طور که گفته شد، ویتامین (C) موجود در پرتقال، میزان جذب آهن در بدن را افزایش می‌دهد. اما مصرف بیش از حد منابع حاوی این ویتامین، موجب می‌شود که بدن بیش از مقدار مورد نیاز آهن جذب کند. این موضوع برای کلیه‌ها، کبد و لوزالمعده خطرآفرین خواهد بود.

پرتقال یک منبع غذایی غنی از ویتامین A است

آیا آب پرتقال برای کرونا خوبه؟

یکی از سوالاتی که در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار مطرح شده و البته توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرد، اثرگذاری آب پرتقال برای درمان و بهبود بیماری ناشی از ویروس کرونا بود. در میان دوست و آشنا دیدیم که با ابتلای یک نفر به کرونا، از سوی اطرافیان استفاده از آب پرتقال یا آب هویج، برای کمک به تسریع بهبودی بیمار، توصیه می‌شد. اما ببنییم این موضوع تا چه اندازه مبنای علمی دارد.

با توجه به غنی بودن آب پرتقال از ویتامین سی، استفاده از این آب میوه طبیعی، برای تسریع به بهبودی پس از ابتلا به کرونا، کاملا اثبات شده است. در واقع اگر چه نمی‌توان برای درمان کرونا، تنها به آب میوه طبیعی پرتقال، وابسته بود؛ اما دریافت مقادیر زیاد ویتامین سی و البته مایعات، به دفع سریع‌تر ویروس و کاهش علائم و عوارض بیماری کمک زیادی خواهد کرد.

چنان چه بسیاری از دانشمندان و محققان دنیا که در خصوص درمان بیماری کرونا تحقیقات انجام می‌دادند، بسیار زود به این نکته دست یافتند که دریافت دوزهای بالا از ویتامین سی، به درمان بیماری کرونا در بیماران بسیار بدحال، کمک زیادی خواهد کرد.

آیا آب پرتقال چاق کننده است؟

آیا آب پرتقال طبیعی چاق کننده است؟ آب پرتقال نه تنها چاق کننده نیست، بلکه می‌توان از آن به شکلی کاملا موثر برای پیشگیری از چاقی در کودکی و بزرگسالی استفاده کرد. تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که عادت به استفاده از آب پرتقال، می‌تواند در دوران بزرگسالی نیز از چاقی مفرط و مزمن جلوگیری کند. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تنها در صورتی که از آب پرتقال طبیعی استفاده کنید، این اثر ضدچاقی آن موثر بوده و نوشیدن آب پرتقال‌های شیرین شده و دارای ترکیبات مصنوعی، اثر متفاوتی خواهد داشت.

آب پرتقال باعث جلوگیری از کم خونی می‌شود.

باید و نبایدهای آب پرتقال در بارداری

با توجه به غنی بودن آب پرتقال از ویتامین سی و نیاز بانوان باردار به دریافت این ویتامین، نوشیدن آب پرتقال طبیعی در بارداری، بسیار مهم و مفید خواهد بود. با این همه باید در نظر داشته باشید که نوشیدن آب پرتقال با معده خالی، ممکن است مشکلات گوارشی برای بانوان باردار به همراه داشته باشد. از این روی توصیه می‌شود که حتما خوردن آب پرتقال در بارداری، پس از میل کردن غذا یا میان وعده باشد.

به علاوه نوشیدن آب پرتقال در بارداری، به بهبود خلق بانوان بارداری که به دلیل تغییرات هورمونی دچار افسردگی شده‌اند، کمک زیادی کرده و موجب نشاط و سرزندگی آن‌ها خواهد شد. به جز این فشار خون بالا یکی از عوارض بارداری است که برخی از بانوان آن را تجربه می‌کنند. آب پرتقال طبیعی به کنترل و کاهش فشار خون کمک کرده و از این حیث نیز در دوران بارداری بسیار موثر است.

همین طور جالب است بدانید که خواص آب پرتقال در بارداری، شامل سلامت چشم و بینایی نوزاد نیز می‌شود و در آینده به بهبود بینایی او کمک می‌کند.

آیا آب پرتقال برای اسهال خوب است؟

آب پرتقال برای اسهال خوب نیست و به طور کلی مرکبات، موجب تشدید اسهال شده و اکیدا توصیه می‌شود که تا رفع کامل علائم اسهال، از نوشیدن آب پرتقال یا خود میوه آن، اجتناب شود.

یک نوشیدنی خوشمزه و همه پسند.

بهترین آب میوه‌ها برای ترکیب با آب پرتقال طبیعی

از آنجایی که ما در هر روز فقط مجاز به صرف یک لیوان آب میوه هستیم، می‌توان خواص آب پرتقال طبیعی را با مخلوط کردن با میوه‌های دیگر ارتقاء داد. مخلوط کردن انواع آب میوه با یکدیگر، یکی از ایده‌های جالب برای تنوع دادن به طعم و بالا بردن ارزش غذایی یک لیوان آب میوه است. از جمله آب میوه‌هایی که ترکیب آن‌ها با آب پرتقال محبوب و پرطرفدار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخلوط آب پرتقال طبیعی و آب هویج، به تنهایی یا به همراه زنجبیل تازه
  • مخلوط آب پرتقال طبیعی و آناناس، به تنهایی یا به همراه زنجبیل تازه
  • مخلوط آب پرتقال و انبه، به تنهایی یا به همراه زنجبیل و کمی آب لیمو
  • مخلوط آب پرتقال و آب سیب، به تنهایی یا به همراه کمی آب لیمو
  • اسموتی پرتقال و موز، به تنهایی یا به همراه آب سیب
  • مخلوط آب پرتقال و نارنگی یا ماندرین

خودت را به یک لیوان آب پرتقالی طبیعی دعوت کن!

آب پرتقال آن هم از نوع طبیعی، نوشیدنی است که هیچ کس دست رد به آن نمی‌زند. اما اگر همین آب پرتقال با آب میوه‌های دیگر نیز مخلوط شود، ترکیب‌های خاص و طعم‌های خوشمزه‌تری را می‌سازند. ما در این مقاله از اسنپ فود برای شما خواص آب پرتقال و انواع آب میوه‌ها که می‌توانند ترکیب‌های جذابی با آب پرتقال ایجاد کنند را توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید در گرمای تابستان با طعم‌های جذاب و خنک این مقاله، روزهای خوشمزه‌تری داشته باشید.

البته، اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید انواع آبمیوه خوشمزه همچون آب پرتقال را از اسنپ فود نیز سفارش دهید. به این منظور، لازم است به قسمت خرید آنلاین آبمیوه بروید و با چند کلیک ساده، آبمیوه خوشمزه خود را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

آب پرتقال را در چه ساعتی از شبانه روز بنوشیم بهتر است؟

بهترین زمان مصرف مرکبات همچون آب پرتقال صبح است. عطر و بوی مرکبات تأثیر مثبتی بر روحیات افراد در هنگام صبح داشته و به کاهش خواب آلودگی و افزایش سطح انرژی کمک می‌کند. با این حال به علت اسیدی بودن آن نباید به صورت ناشتا مصرف شود.

ویتامین ث موجود در این آب میوه باعث افزایش سطح انرژی و بی‌خوابی می‌شود. همچنین آب پرتقال طبیعی به شدت اسیدی بوده و خوردن آن قبل از خواب به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. میزان قند موجود در آب پرتقال نیز بیشتر از آن است که برای صرف پیش از خواب مناسب باشد.

خیر می‌توان از آن برای پیشگیری از چاقی در کودکی و بزرگسالی استفاده کرد. تحقیقات حاکی از آن است که عادت به استفاده از آب پرتقال، می‌تواند در دوران بزرگسالی نیز از چاقی مفرط و مزمن جلوگیری کند.

آب هویج و زنجبیل تازه، آب آناناس، آب انبه و کمی آب لیمو، آب سیب، آب نارنگی و آب ماندرین ترکیب آب این میوه‌ها با آب پرتقال طبیعی بسیار خوشمزه و مفید است.

آب هویج و زنجبیل تازه، آب آناناس، آب انبه و کمی آب لیمو، آب سیب، آب نارنگی و آب ماندرین ترکیب آب این میوه‌ها با آب پرتقال طبیعی بسیار خوشمزه و مفید است.

نظرات کاربران

reaper
23.آذر.1401

مثل همیشه کامل و عالی، خسته نباشین.

fati
23.آذر.1401

خیلی مطلب کاملی بود و نکات علمیش زیاد بود. عالی مرسی ازتون.