طرز تهیه آب آلبالو طبیعی در خانه + فواید عالی آلبالو

طرز تهیه آب البالو

آلبالو یکی از میوه‌های جذاب تابستانی است که مزه ترش و طبعی سرد دارد. از این روی میل کردن این میوه در روزهای گرم تابستانی، باعث خنک شدن بدن خواهد شد. به علاوه آلبالو به تصفیه خون کمک می‌کند. از این روی با دنبال کردن طرز تهیه آب آلبالو طبیعی، می‌توانید یک نوشیدنی خوشمزه در منزل آماده کرده و نوش جان کنید.

آب آلبالو طبیعی

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

آب آلبالو طبیعی

آب آلبالو طبیعی

درست کردن آب آلبالو طبیعی کار پیچیده‌ای نیست و به راحتی در کمتر از یک ساعت می‌توانید آن را تهیه کنید. آلبالو نسبت به میوه‌های دیگر اندازه کوچکتری دارد، بنابراین برای گرفتن آب آلبالو نمی‌توانید از آبمیوه گیری استفاده کنید. بلکه باید آن را به همراه مقدار کمی آب بجوشانید.

مواد اولیه برای تهیه آب آلبالو

مواد اولیه برای تهیه آب آلبالو، به شرح زیر هستند:

مواد اولیه مقدار لازم
آلبالو نیم کیلوگرم
شکر به میزان لازم
آب به میزان لازم

طرز تهیه آب آلبالو بازاری طبیعی و خوشمزه

طرز تهیه آب آلبالو بازاری طبیعی و خوشمزه

در طرز تهیه آب آلبالو بازاری، این مراحل را مد نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: پیش از هر کاری باید آلبالوها را به خوبی تمیز کرده و برگ و چوب آن‌ها را جدا کنید. دقت داشته باشید که شستشوی آلبالوها باید به درستی انجام شده و مطمئن شوید که کامل ضدعفونی شده‌اند. برای تمیز کردن کامل آلبالوها، می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف بزرگ آب ریخته و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید. اجازه دهید آلبالو‌ها در آب و جوش شیرین، برای مدت 20 دقیقه باقی بمانند. سپس آن‌ها را در آبکش ریخته و خوب آبکشی کنید.
  • مرحله دوم: سپس باید آلبالوها را به همراه مقدار کمی آب درون یک قابلمه بریزید و بعد روی حرارت قرار دهید. اگر با تهیه مربا این میوه آشنا باشید، می‌دانید که در طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه و خانگی نیز همین مرحله را دنبال می‌کنیم.
  • مرحله سوم: در این مرحله از روش درست کردن آب البالو، باید مقداری شکر به آلبالوها بپاشید. زمان لازم برای نرم شدن و به اصلاح پختن آلبالوها 15 دقیقه است. با این حساب با سپری شدن 15 دقیقه، بهتر است که حرارت را به کمترین سطح آن برسانید.
  • مرحله چهارم: در مرحله بعدی ترکیب آماده شده را از صافی رد کنید تا هسته آلبالوها جدا شود. جدا شدن دقیق هسته آلبالوها در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید مطمئن شوید که هیچ هسته‌ای جا نمانده باشد.
  • مرحله پنجم: اکنون آب آلبالو آماده است. می‌توانید به آن مقدار کمی آب خنک و یخ نیز اضافه کنید. لازم به ذکر است که نگهداری آب آلبالو برای مدت طولانی، ممکن نیست. بهترین زمان برای مصرف آب آلبالو طبیعی، 2 الی 3 روز پس از درست کردن آن است.

دستور تهیه آب آلبالو خشک

دستور تهیه آب آلبالو خشک

ممکن است که شما آلبالو تازه در اختیار نداشته و بخواهید به عنوان جایگزین از آلبالو خشک، برای تهیه آب آلبالو استفاده کنید. در این صورت مراحل آن تفاوت چندانی با طرز گرفتن آب آلبالو تازه ندارد. تنها تفاوت در این است که برای تهیه آب آلبالو از آلبالو خشک، به آب بیشتر و مدت زمان اضافه‌تری برای پخت آن نیاز دارید. در واقع، خشک بودن آلبالوها باعث می‌شود که به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

در پایان این بخش، توصیه می‌کنیم که اگر به میوه آلبالو علاقه دارید، حتما تهیه شربت آلبالو خانگی، شربت گوارای تابستانی را در مجله اسنپ فود دنبال کنید.

طرز تهیه آب آلبالو با اسانس

طرز تهیه آب آلبالو با اسانس

اگر می‌خواهید آب آلبالو شما طعم بیشتری به خود بگیرد، می‌توانید از کمی اسانس آلبالو نیز در آن استفاده کنید که باعث خواهد شد تا این شربت، طعم بیشتری داشته باشد. این مورد زمانی که از میوه آلبالو بدون ترشی و طعم زیاد در تهیه شربت استفاده می‌کند، به طعم گرفتن آب آلبالو کمک می‌کند. به علاوه با استفاده از طرز تهیه آب آلبالو و آب زرشک و مخلوط کردن آن‌ها با هم نیز، طعم غلیظ‌تری به این آبمیوه طبیعی خواهید داد.

طرز تهیه آب آلبالو ترش بدون شکر

طرز تهیه آب آلبالو ترش بدون شکر

برای افراد دیابتی و به طور کلی کسانی که رژیم غذایی بدون شکر را دنبال می‌کنند، شکر افزوده شده به آب آلبالو، مضر محسوب می‌شود. از این روی برای این عده، باید طرز تهیه آب آلبالو بدون شکر دنبال شود. در این صورت بهتر است که در انتخاب میوه آلبالو، به سراغ آن‌هایی بروید که به خودی خود، ترشی کمتری داشته باشند. پس از آن، می‌توانید بدون اضافه کردن شکر، دستورالعمل تهیه آب آلبالو طبیعی بالا را دنبال کنید.

طرز نگهداری آب آلبالو

طرز نگهداری آب آلبالو

در بالا دیدیم که چگونه آب البالو درست کنیم. برای نگهداری آب آلبالو، باید آن را در یک بطری شیشه‌ای با درب بسته در محیط یخچال نگه دارید. توجه داشته باشید که پس از هر بار استفاده مجدد درب شیشه را بسته و مطمئن باشید که چربی یا هوای اضافه به آن وارد نشود.

خواص آب آلبالو

همان‌طور که گفته شد، آلبالو سرشار از خاصیت است. زمانی که آب این میوه گرفته می‌شود نیز تمام این خواص به آن منتقل خواهد شد. جالب است بدانید که با مصرف آب آلبالو در بارداری نیز هم مادر باردار و هم جنین، از خواص عالی آن بهره مند می‌شوند. اگر می‌خواهید در خصوص کالری آب آلبالو بدانید، باید بگوییم که یک لیوان آب آلبالو، نزدیک به 100 کالری دارد. آلبالو دارای مواد مغذی چون مس، ویتامین C، ویتامین A، منگنز، فیبر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم، زینک و ویتامین B6 است. در ادامه و بعد از توضیح طرز تهیه آب آلبالو ، به بررسی خواص این آبمیوه می‌پردازیم. هر آنچه لازم است درباره خواص آلبالو بدانید در ادامه آمده است:

سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی

غلظت بالای ترکیبات گیاهی و معدنی در آلبالو، ممکن است دلیل بسیاری از فواید این میوه باشد. آلبالو دارای انواع آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به مقابله با استرس و با بیماری‌های مزمن متعدد و آنچه به پیری زودرس مرتبط است، کمک کنند. آلبالو به ویژه دارای مقدار زیادی پلی فنول است. گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی که به مبارزه با آسیب سلولی، کاهش التهاب و ارتقاء سلامت کلی کمک می‌کند. در حقیقت، رژیم‌های غنی از پلی فنول ممکن است در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها جلوگیری کنند. این میوه همچنین حاوی رنگدانه‌های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن و ویتامین C هستند که هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز هستند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن

آلبالو یکی از میوه‌های بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در مقابل رادیکال‌های آزاد، محافظت ایجاد می‌کند. به ویژه وجود ویتامین C در آلبالو، باعث شده تا اثرگذاری آن در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد، افزایش قابل توجهی پیدا کند. با این حساب میل کردن آب آلبالو طبیعی، در بهبود شرایط بدن در مقابله با رادیکال‌های آزاد و ویروس‌ها موثر خواهد بود.

کمک به پشت سر گذاشتن سریع دوران نقاهت و تسکین درد

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در آلبالو ممکن است به تسکین درد، آسیب و التهاب ناشی از ورزش کمک کند. آب آلبالو ترش باعث تسریع بهبود ماهیچه‌ها، کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش و جلوگیری از کاهش قدرت در ورزشکاران حرفه‌ای مانند دوچرخه سواران و دوندگان ماراتن می‌شود. مطالعه‌ای روی 27 دونده استقامتی نشان داد کسانی که روزانه 480 میلی گرم آلبالو به مدت 10 روز قبل از یک نیمه ماراتن در رژیم غذایی خود داشتند، به طور متوسط 13 درصد سریع‌تر از دیگران بوده و درد عضلانی کمتری را نسبت به گروه دیگر تجربه می‌کردند.

البته این به این معنی نیست که آب آلبالو فقط برای ورزشکاران حرفه‌ای مفید است و چنین اثری دارد. افراد عادی نیز می‌توانند به همین میزان از خواص آن بهره‌مند شوند. همچنین جالب است بدانید مطالعه‌ای روی 20 زن فعال نشان داد که کسانی که 60 میلی‌لیتر آب آلبالو ترش را دو بار در روز به مدت 8 روز نوشیدند، در مقایسه با گروهی که به آن‌ها دارونما داده شده بود، سریع‌تر بهبود یافتند و پس از انجام تمرینات دو سرعتی آسیب و درد عضلانی کمتری داشتند.

جوانی پوست

وجود مقادیر قابل قبولی از ویتامین A و ویتامین C در میوه آلبالو، به جوانسازی پوست و کلاژن سازی آن کمک می‌کند. افرادی که بیش از دیگران از آلبالو یا آب میوه آن در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می‌کنند، تجربه بهتری از داشتن پوستی سالم و درخشان خواهند داشت. نوشیدن آب آلبالو موجب شفافیت پوست شده و دوره جوانی آن را طولانی‌تر می‌کند.

سلامت قلب و جلوگیری از بیماری‎‌های قلبی

افزایش مصرف میوه‌های غنی از مواد مغذی مانند آلبالو یک راه خوشمزه برای محافظت از قلب است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. آلبالو در این زمینه بسیار مفید است. زیرا سرشار از مواد مغذی و ترکیباتی است که برای سلامت قلب شناخته شده است؛ از جمله آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول. فقط یک فنجان (154 گرم) آلبالو مقدار کافی از مواد لازم برای سلامت قلب را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ماده معدنی برای حفظ سلامت قلب ضروری است.

همچنین برای حفظ ضربان قلب منظم و کمک به حذف سدیم و تنظیم فشار خون، به این میوه نیاز دارید. این میوه سرشار از پتاسیم است. مصرف بیشتر پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مرتبط است. علاوه بر این، همانطور که گفته شد آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول قوی از جمله آنتوسیانین‌ها، فلاونول‌ها و کاتچین‌ها بوده که ممکن است با محافظت در برابر آسیب سلولی و کاهش التهاب، به سلامت قلب شما کمک کند.

کمک به کاهش وزن

خواص آلبالو

نوشیدن آب آلبالو، به بهبود متابولیسم در بدن کمک کرده و از این طریق موجب کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه می‌شود. از این روی اگر می‌خواهید به روشی طبیعی به کاهش وزن خود کمک کنید، نوشیدن آب آلبالو به عنوان یک روش موثر شناخته می‌شود.

کاهش و بهبود علائم نقرس و آرتریت

آلبالو به دلیل اثرات ضد التهابی قوی، ممکن است علائم آرتریت و نقرس را کاهش دهد. آرتریت ناشی از تجمع اسید اوریک است که می‌تواند منجر به تورم شدید ، التهاب و درد در مفاصل شما شود. آلبالو با سرکوب پروتئین‌های التهابی، که می‌تواند به کاهش علائم مربوط به آرتروز منجر شود، به مهار استرس و کاهش التهاب کمک می‌کند. علاوه بر این، آلبالو سطح اسید اوریک را در بدن شما کاهش می‌دهد و برای افراد مبتلا به نقرس مفید است. مطالعه ای بر روی 633 فرد مبتلا به نقرس نشان داد افرادی که در طول 2 روز آلبالو تازه می‌خورند، 35 درصد کمتر از افرادی که از این میوه استفاده نمی‌کنند، دچار نقرس می‌شوند.

بهبود علائم آسم

وجود ویتامین C در آلبالو، به افراد مبتلا به آسم معمولی یا آسم آلرژیک کمک می‌کند تا علائم خود را بهبود ببخشند. به علاوه آنتوسیانین و کوئرستین موجود در آلبالو، به کاهش حملات آسمی کمک خواهد کرد. کوئرستین، بازکننده برونش‌ها بوده و باعث کمتر شدن شدت حملات آسمی خواهد شد.

کمک به کیفیت خواب

خوردن آلبالو یا نوشیدن آب آلبالو به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند. این مزایای خواب آور را می‌توان به غلظت بالای ترکیبات گیاهی میوه نسبت داد. علاوه بر این، آلبالو حاوی ملاتونین است. ماده‌ای که به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما کمک می‌کند. یک مطالعه روی 20 نفر نشان داد کسانی که به مدت 7 روز از آب آلبالو می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که به آن‌ها دارونما داده شده است، سطح ملاتونین، مدت خواب و کیفیت خواب بیشتری تجربه کرده‌اند. به طور مشابه، یک مطالعه 2 هفته‌ای در افراد مسن مبتلا به بی خوابی نشان داد که نوشیدن 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب آلبالو قبل از خواب، زمان خواب را 84 دقیقه افزایش خواهد داد.

تقویت چشم و بینایی

آلبالو دارای ویتامین A بوده که در تقویت بینایی تاثیرگذاری زیادی دارد. از این روی افرادی که به طور مرتب آب آلبالو میل می‌کنند، کمتر دچار بیماری‌های چشمی و ضعف بینایی خواهند شد.

کاهش کلسترول

یکی از مزایای آلبالو برای سلامتی شامل کاهش سطح کلسترول است. آلبالو به طور خاص ثابت کرده است که میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و به افزایش کلسترول خوب در بدن کمک می‌کند. برای اثبات بیشتر تأثیر مثبت آلبالو بر سلامت قلب، از آزمایش بر روی موش‌ها استفاده شده است. در آخر آزمایش عصاره آلبالو باعث کاهش تری گلیسیریدهای کبدی و حتی جلوگیری از توسعه بیماری کبد چرب با رژیم غذایی پرچرب شد.

کاهش فشار خون

همچنین ثابت شده است که مصرف آلبالو باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افراد مسن و جوان می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای فنولیک موجود در آلبالو دارای خواص آرامش بخش و کاهنده فشار خون هستند که به کاهش و جلوگیری از فشار خون کمک می‌کنند. سلامت قلب ما به میزان زیادی بستگی به کلسترول و فشار خون دارد. به منظور کمک به کنترل وضعیت سلامتی این عضو، می‌توانید مقداری آلبالو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پیشگیری و کمک به درمان دیابت

آلبالو منبع کربوهیدرات ایده آل برای مبتلایان به دیابت نوع II است. آلبالو در میان میوه‌ها به طور طبیعی از نظر شاخص قند پایین است. این در اصل به این معنی است که آن‌ها هنگام مصرف قند خون یا پاسخ انسولین به میزان قابل توجهی بالا نمی‌روند. علاوه بر این، پلی فنول‌های موجود در آلبالو ممکن است به کاهش هایپرگلیسمی، استرس اکسیداتیو و حتی نشانگرهای التهابی که نشان دهنده دیابت نوع II هستند کمک کند. از این روی نوشیدن آب آلبالو برای دیابتی‌ها مفید است. البته باید آب آلبالو برای دیابت حتما طبیعی و بدون قند اضافه باشد.

کمک به سلامت مادر و نوزاد

خواص آلبالو

مصرف آب آلبالو در بارداری به افزایش سلامت مادر و نوزاد کمک می‌کند. مصرف میزان مناسب از آب آلبالو ایمنی بدن مادر و جنین را بالا می‌برد، باعث بهبود گردش خون در بدن مادر و جنین می‌شود و در کاهش التهاب بدن مادر نقش دارد. آلبالو حاوی آنتوسیانین‌هایی است. این ماده سطح انسولین را در بدن افزایش می‌دهد و همچنین سطح گلوکز خون را تتنظیم می‌کند. به همین دلیل می‌توان از آب آلبالو به عنوان یک گزینه‌ی ایده آل برای کمک به درمان دیابت در زمان بارداری نام برد.

کمک به سلامت روان

آلبالو نه تنها برای سلامتی جسمی عالی بوده، بلکه با بهبود سلامت روان نیز مرتبط است. نشان داده شده است که آلبالو سطح کورتیزول و در نتیجه اضطراب را کاهش می‌دهد. مصرف این میوه همچنین با بهبود کلی خلق همراه خواهد بود. با افزودن آلبالو به رژیم غذایی معمول خود، می‌توانید به طور بالقوه خلق و خوی خود را تقویت کرده و اضطراب خفیف را کاهش دهید.

همانطور که خواندید، آلبالو سرشار از خواص و فواید است. درنتیجه اضافه کردن آن به رژیم غذایی می‌تواند بسیار سودمند باشد.

آب آلبالو برای پریودی

آب آلبالو برای دوران عادت ماهیانه خانم‌ها نیز بسیار مفید است. با توجه به ویتامین‌ها و مواد مغذی این میوه، نوشیدن یک یا دو لیوان آب آلبالو در دوران پریودی، موجب خونسازی شده و به بهبود روحیه و همین طور نشاط کمک خواهد کرد.

مصرف آب آلبالو را فراموش نکنید…

طرز تهیه آب آلبالو و خواص آن را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. اما در اسنپ فود این امکان فراهم شده است که با سفارش آنلاین آبمیوه ، به راحتی و در کمترین زمان، آب آلبالو را سفارش داده و در محل مورد نظر خود به سرعت تحویل بگیرید. پس اگر ترجیح دادید تا به جای تهیه انواع آبمیوه، آن‌ها را آماده مصرف کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید.

سوالات متداول

چطور آب البالو خانگی بدون شکر برای افراد دیابتی درست کنیم؟ طرز تهیه آب آلبالو ترش بدون شکر

برای افراد دیابتی و به طور کلی کسانی که رژیم غذایی بدون شکر را دنبال می‌کنند، شکر افزوده شده به آب آلبالو،
مضر محسوب می‌شود.در طرز تهیه آب آلبالو بدون شکر دنبال انتخاب میوه آلبالو،بروید که به خودی خود،
ترشی کمتری داشته باشند میتوانید مقدار کمی شکر قهوه ای در آب میوه آلبالو بریزید
یا از عسل طبیعی برای شیرین کردن شربت و آب میوه استفاده کنید

برای نگهداری آب آلبالو، باید آن را در یک بطری شیشه‌ای با درب بسته در محیط یخچال نگه دارید.
توجه داشته باشید که پس از هر بار استفاده مجدد درب شیشه را بسته و مطمئن باشید که
چربی یا هوای اضافه به آن وارد نشود.

بهترین زمان برای مصرف آب آلبالو طبیعی، 2 الی 3 روز پس از درست کردن آن است.
نگهداری آب آلبالو برای مدت طولانی، ممکن نیست

برای آماده کردن آب آلبالو میتوانید از آلبالو خشک و تازه استفاده کنید تهیه آب آلبالو با میوه آلبالو تازه بهتر و
خوش طعم تر است و زمان کمتری میبربد تنها تفاوت ببین آلبالو خشک با آلبالو تازه اینکه در
تهیه آب آلبالو از آلبالو خشک،به آب بیشتر و مدت زمان اضافه‌تری برای پخت آن نیاز دارید.
در واقع، خشک بودن آلبالوها باعث می‌شود که به زمان بیشتری
برای تهیه آب میوه و شربت و آب آلبالو نیاز داشته باشید.

جوانی پوست با آب آلبالو وجود مقادیر قابل قبولی از ویتامین A و ویتامین C در میوه آلبالو، به جوانسازی پوست و
کلاژن سازی آن کمک می‌کند .سلامت قلب و جلوگیری از بیماری‎‌های قلبی با آب آلبالو .
آب آلبالو کمک به کاهش وزن میکند.آب آلبالو کاهش و بهبود علائم نقرس و آرتریت .
بهبود علائم آسم وجود ویتامین C در آلبالو، به افراد مبتلا به آسم معمولی یا آسم آلرژیک کمک می‌کند
تا علائم خود را بهبود ببخشند. به علاوه آنتوسیانین و کوئرستین موجود در آلبالو،
به کاهش حملات آسمی کمک خواهد کرد.تقویت چشم و بینایی
آلبالو دارای ویتامین A بوده که در تقویت بینایی تاثیرگذاری زیادی دارد

نظرات کاربران

leila
29.آذر.1401

فکر می کردم درست کردن اون مایع آلبالو مثل رب گرفتن خیلی سخت باشه ولی کار یک ساعتم نبود. مرسی از مطلب خوبتون.

    Snappfood
    29.آذر.1401

    سلام دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب براتون مفید واقع شده. اگر از این دستور خانگی خوشتون اومده مطلب زیر که درباره نحوه درست کردن آب زرشک نوشته شده است را از دست ندهید:
    https://blog.snappfood.ir/طرز-تهیه-آب-زرشک/

پریسا ا
29.آذر.1401

خیلی خوشم اومد، من هر شب قبل خواب دارم آب آلبالو میخورم. حالا امیدوارم دیابت نگیرم فقط.

    Snappfood
    29.آذر.1401

    ممنونیم که کامنت گذاشتین پریسا عزیز امیدوارم مراقب سلامت خودتون باشین. اگر طرفدار آبمیوه های طبیعی هستید، پیشنهاد میکنیم مطلب زیر که درباره طرز تهیه آب هندوانه است را هم مطالعه کنید:
    https://blog.snappfood.ir/طرز-تهیه-آب-هندوانه/

خاطره چیزری
14.خرداد.1402

سلام آلبالو چه خواصی داره این خواص البالو در اب البالو هم هستش

    snappfoodadmin
    14.خرداد.1402

    سلام آلبالو دارای مواد مغذی چون مس، ویتامین C، ویتامین A، منگنز، فیبر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم، زینک و ویتامین B6 است بله در اب آلبالو هم خواص البالو هستش

kharazi
14.خرداد.1402

سلام تو این هوای گرم با این البالوهای تازه اب البالو درست کردن کیف میده همین ابمیوه البالو میزارم یخ میزنه میشه یخمک اب البالو خوشمزه میشه

bahare vadodinya
14.خرداد.1402

سلام میشه اب البالو با شکر قهوه ای درست کرد

    snappfoodadmin
    14.خرداد.1402

    سلام بله میتونید اب البالو با شکر قهوه ای درست کنید مقداری شیرینی ابیموه البالو کمتر میشه

خداد خانزاده
14.خرداد.1402

سلام اب البالو درست کرده بودم درون یخچال گذاشته بودم بعد از پنج روز خوردم خیلی بی مزه شده بود

    snappfoodadmin
    14.خرداد.1402

    سلام این اب البالو چون پخته شده و شکر داره بهتر دو تا سه روز در یخچال نگه دارید

متینه
14.خرداد.1402

سلام برای اینکه مطمئن البالوها کاملا شسته و ضد عفونی شدن تا یک ابیموه البالو خوب تمیز درست کنم چیکار کنم

    snappfoodadmin
    14.خرداد.1402

    سلام قبل از اینکه آ البالو درست کنید برای تمیز کردن کامل آلبالوها، می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف بزرگ آب ریخته و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید. اجازه دهید آلبالو‌ها در آب و جوش شیرین، برای مدت 20 دقیقه باقی بمانند. بعد آلبالوها را در آبکش ریخته و خوب آبکشی کنید. بعد ابمیوه البالو درست کنید

مرجان جولایی
24.تیر.1402

آب البالو پیشگیری و کمک به درمان دیابت میکنه واقعا درست هستش پدر من دیابت داره آب البالو و موز و سیب همیشه مصرف میکنه

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام بله یکی از خواص آلبالو برای بدن پیشگیری و کمک به درمان دیابت آلبالو منبع کربوهیدرات ایده آل برای مبتلایان به دیابت نوع II است.
    آلبالو در میان میوه‌ها به طور طبیعی از نظر شاخص قند پایین است. این در اصل به این معنی است که آن‌ها هنگام مصرف قند خون یا پاسخ انسولین به میزان قابل توجهی بالا نمی‌روند.
    پلی فنول‌های موجود در آلبالو ممکن است به کاهش هایپرگلیسمی، استرس اکسیداتیو و حتی نشانگرهای التهابی که نشان دهنده دیابت نوع II هستند کمک کند.
    از این روی نوشیدن آب آلبالو برای دیابتی‌ها مفید است. البته باید آب آلبالو برای دیابت حتما طبیعی و بدون قند اضافه باشد. میوه موز و میوه سیب هردو برای دیابت خوب هستند

لیدا مرندی
24.تیر.1402

آب آلبالو برای پریودی وای اگر خیلی زیاد ترش نباشه حتما امتحان میکنم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام آب آلبالو برای پریودی خوبه میتونید در آب آلبالو شکر بریزید ترشی آن را بگیرید.آب آلبالو برای دوران عادت ماهیانه خانم‌ها نیز بسیار مفید است.
    با توجه به ویتامین‌ها و مواد مغذی این میوه، نوشیدن یک یا دو لیوان آب آلبالو در دوران پریودی، موجب خونسازی شده و به بهبود روحیه و همین طور نشاط کمک خواهد کرد

neda farhani
24.تیر.1402

آب آلبالو به عنوان یک گزینه‌ی ایده آل برای کمک به درمان دیابت در زمان بارداری واقعا این حرف درسته؟
یعنی در دروان بارداری هستم از آب آلبالو و میوه آلبالو و اب میوه آلبالو عب نداره استفاده کنم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام مصرف آب آلبالو در بارداری به افزایش سلامت مادر و نوزاد کمک می‌کند. مصرف میزان مناسب از آب آلبالو ایمنی بدن مادر و جنین را بالا می‌برد،
    باعث بهبود گردش خون در بدن مادر و جنین می‌شود و در کاهش التهاب بدن مادر نقش دارد. آلبالو حاوی آنتوسیانین‌هایی است.
    این ماده سطح انسولین را در بدن افزایش می‌دهد و همچنین سطح گلوکز خون را تتنظیم می‌کند. به همین دلیل می‌توان از آب آلبالو به عنوان یک گزینه‌ی ایده آل
    برای کمک به درمان دیابت در زمان بارداری نام برد

فربد پیران
24.تیر.1402

کمک به کیفیت خواب با اب آلبالو جدی گفتید عجب بی خوابی زیاد دارم پس از فردا خوردن آب آلبالو شروع میکنم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام یکی از خواص آب آلبالو کمک به کیفیت خواب است .خوردن آلبالو یا نوشیدن آب آلبالو به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند.
    این مزایای خواب آور را می‌توان به غلظت بالای ترکیبات گیاهی میوه نسبت داد.آلبالو حاوی ملاتونین است.ماده‌ای که به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما کمک می‌کند.
    آب آلبالو و میوه آلبالو تقویت چشم و بینایی هم تاثیر دارد آلبالو دارای ویتامین A بوده که در تقویت بینایی تاثیرگذاری زیادی دارد.

میلادپرور
12.شهریور.1402

سلام اخه آب آلبالو به چی عادت ماهانه،دوران پریودی کمک میکند

    snappfoodadmin
    14.شهریور.1402

    سلام آب آلبالو و ویتامین‌ها و مواد مغذی این میوه،برای بدن مفید هستند نوشیدن یک یا دو لیوان آب آلبالو در دوران پریودی،
    باعث خونسازی شده و به بهبود روحیه و نشاط کمک می کند

شوکران
18.شهریور.1402

سلام افراد دیابتی میتون آب آلبالو طبیعی بخورند

    snappfoodadmin
    19.شهریور.1402

    سلام آب آلبالو افراد دیابتی و کسانی که رژیم غذایی بدون شکر را دنبال می‌کنند میتوانند میل کنند اما اگر به آب آلبالو، شکر اضافه شود مصرف آبمیوه آلبالو مضر است

حماقتی
10.مهر.1402

سلام میوه و آب آلبالو برای رفع التهاب خوب هستند

    snappfoodadmin
    12.مهر.1402

    سلام میوه و آب آلبالو رنگدانه‌های کاروتنوئیدی مانند بتاکاروتن و ویتامین C دارند که هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.
    آلبالو دارای انواع آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است