انواع سوپ مجلسی برای مهمانی های مهم

انواع سوپ مجلسی

با وجود آنکه سوپ یک پیش غذا محسوب می‌شود، اما از خیلی جهات نسبت به غذای اصلی مفیدتر است. در حقیقت، هیچ غذایی نمی‌تواند مانند یک کاسه سوپ خانگی سرشار از مواد مغذی باشد. سوپ همچنین برای هضم بهتر و سلامت سیستم گوارشی و روده عالی است. از همه مهم‌تر، یکی از انواع سوپ مجلسی می‌تواند همان چیزی باشد که برای مهمانی‌های مهم و مراسم‌های رسمی به آن نیاز دارید. طرز تهیه سوپ خوشمزه برای مهمانی دارای انواع مختلفی است و سفره پذیرایی شما از مهمانان را خوش‌رنگ‌تر می‌کند.

شما با تهیه انواع سوپ مجلسی می‌توانید مهارت آشپزی خود را نشان داده و کاری کنید که دیگران به اصطلاح «نمک گیر» شما شوند. به همین دلیل در این مطلب انواع سوپ مجلسی برای مهمانی های مهم را معرفی می‌کنیم.

انواع سوپ مجلسی خاصعکس سوپ مجلسی

چهار دسته اصلی سوپ شامل رقیق، غلیظ، سرد و گرم است. از انواع سوپ مجلسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هر یک از آن‌ها یک طرز تهیه سوپ خوشمزه برای مهمانی خواهد بود.

سوپ رشته مرغ

سوپ مرغ از زمان‌های بسیار قدیم وجود داشته و فرهنگ‌های سراسر جهان نسخه مخصوص به خود از این سوپ کلاسیک را دارند. با این حال، وقتی صحبت از سوپ مرغ کلاسیک می‌شود، می‌توانید روی یک کاسه پر از آب مرغ خانگی باطعم کرفس، هویج، رشته فرنگی و مرغ حساب کنید. تخم مرغ آب پز هم یک افزودنی اختیاری در تهیه این سوپ است.

سوپ عروس ایتالیایی

سوپ عروس ایتالیایی هیچ ربطی به ازدواج نداشته و در مراسم‌های عروسی ایتالیایی سرو نمی‌شود. اما این سوپ به نوع دیگری از همبستگی اشاره دارد، یعنی ازدواج طعم‌ها! با این حال، ترکیب کوفته‌های گوشت و سبزی‌های معطر در این غذای دلچسب طعم عشق واقعی را می‌دهند.

سوپ مینسترونسوپ مینسترون انواع سوپ مجلسی

سوپ مینسترون یکی از انواع سوپ مجلسی به قدمت صدها سال است؛ اما دستور پخت این سوپ ایتالیایی به طور کامل مشخص نیست. طبق تعریف، سوپ مینسترون مخلوطی از سبزیجات بوده که با استفاده از هر ماده‌ای تهیه می‌شود. کرفس، گوجه فرنگی، سیر، پیاز و هویج پایه اصلی سوپ را تشکیل می‌دهند. البته، مواد اضافی (مانند لوبیا و سبزی) را می‌توان مطابق سلیقه خود به سوپ افزود.

سوپ عدس

اعتقاد بر این است که عدس یکی از اولین حبوباتی است که در جهان کشت شد و از همین رو سوپ عدس تاریخچه‌ای طولانی دارد. این سوپ در سراسر جهان از خاورمیانه، اروپا و آمریکای لاتین وجود داشته و به شیوه‌های مختلف تهیه می‌شود.

عدس‌ها به خوبی با انواع مختلف چاشنی‌ها مانند پودر کاری، زیره و آویشن ترکیب می‌شوند. این سوپ در کنار بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند گوشت مرغ و گوجه فرنگی لذیذ و خوشمزه خواهد شد. مواد اولیه در طرز تهیه سوپ عدس در دسترس بوده و مراحل پخت آسانی دارد.

سوپ گوجه فرنگی

یکی دیگر از انواع سوپ مجلسی و کلاسیک، سوپ گوجه فرنگی است. در سال 1897 یک شیمی‌دان که در کمپبلز کار می‌کرد، به این فکر افتاد که گوجه فرنگی را تغلیظ (فرآیندی برای تولید رب) کند. بدین طریق سوپ گوجه فرنگی ابداع شده و به یکی از غذاهای اصیل خانواده‌های آمریکایی تبدیل شد. با یک کاسه از سوپ گوجه فرنگی شیرین، یک وعده خوشمزه را تجربه خواهید کرد.

سوپ پیاز فرانسویسوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز از قدیم الایام به عنوان غذای فقیران شناخته می‌شد، اما به لطف رستوران‌هایLes Halles  در پاریس، این غذای دهقانی تغییر شکل یافت. این سوپ کهربایی غنی از آب گوشت گاو و پیاز کاراملی است؛ ترکیبی که باعث دلچسب شدن سوپ پیاز فرانسوی می‌شود.

سوپ ترتیلا مرغ

منشأ این سوپ سنتی مکزیکی (سوپا دتورتیلا در اسپانیایی) نامشخص است، اما اعتقاد بر این بوده که این سوپ از مکزیکو سیتی آمده و تمام طعم‌های مورد علاقه آن منطقه را در خود دارد. آب مرغ با گوجه فرنگی سرخ شده شیرین، پیاز، سیر و چیلی ترکیب می‌شوند تا پایه این غذای خوشمزه را به عنوان یک سوپ مجلسی برای مهمانی ایجاد کنند. همچنین گوشت مرغ، لوبیا، ذرت و ترتیلای سرخ شده نیز به آن‌ها اضافه خواهند شد.

سوپ کدو حلوایی

یکی از انواع سوپ مجلسی در پاییز، پوره کدو حلوایی بو داده با آب مرغ رقیق شده است. سایر مواد فصلی (سیب و سبزیجات ریشه‌دار) اغلب همراه با کدو حلوایی تفت داده می‌شوند تا طعم بیشتری ایجاد کنند. سوپ کدو حلوایی کاملا گیاهی است، اما دوستداران گوشت می‌توانند با خیال راحت کاسه خود را با بیکن ترد تزیین کنند تا این سوپ خوشمزه‌تر و گوشتی شود. اگر به دنبال طرز تهیه سوپ خوشمزه برای مهمانی در فصل پاییز هستید، این سوپ را حتما یاد بگیرید.

سوپ گوشت گاو و جو

این سوپ سنتی اسکاتلندی که به عنوان آبگوشت اسکاتلندی نیز شناخته می‌شود، دارای ترکیبی دلچسب از جو، سبزیجات ریشه‌دار و گوشت خورشتی مانند گوشت گاو یا بره است. این سوپ را با شعله کم و به صورت آهسته بپزید تا گوشت لطیف، جویدنی و آبگوشتی سبک داشته باشید. البته سوپ جو تنوع زیادی داشته و آشنایی با طرز تهیه انواع سوپ جو برای شما مفید خواهد بود.

سوپ جو و ذرتسوپ جو و ذرت

اگر دوست دارید قاشق خود را در چیزی واقعاً غنی و خامه‌ای فرو ببرید؛ پس سوپ جو و ذرت را امتحان کنید. در این غذا ذرت ماده اصلی است که با کرفس، خامه و کره ترکیب می‌شود. محصول نهایی سوپی ابریشمی و غلیظ است که از انواع سوپ مجلسی خواهد بود.

سوپ مرغ و برنج

سوپ مرغ و برنج از همان فرمول اصلی سوپ رشته مرغ پیروی می‌کند. مرغ، کرفس، هویج و پیاز با آب مرغ مخلوط شده و رشته سوپی با برنج جایگزین می‌شود. در نتیجه این تغییر، سوپ سالم‌تر و خوش طعم‌تر می‌شود. برای مقوی‌تر شدن سوپ می‌توان از برنج قهوه‌ای نیز استفاده کرد.

سوپ نخود فرنگی خرد شده

نخود فرنگی شاید چندان محبوب نباشد، اما در سوپ معجزه کرده و خوشمزه ترین سوپ برای مهمانی را به وجود می‌آورد. تهیه این سوپ با سبزیجات تازه و فراوان بسیار خوشمزه و مقوی خواهد بود. بافت سوپ نخود فرنگی شبیه سوپ عدس است. توصیه می‌کنیم سوپ نخود فرنگی را در روزهای سرد زمستانی تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

سوپ بویلابیس

این جواهر مدیترانه‌ای، از شهر پروانسالی مارسی در فرانسه می‌آید. جشنی از ماهی‌های تازه صید شده که در آبگوشتی معطر می‌جوشند. وقتی گوجه فرنگی شیرین با مواد معطری مانند سیر، رازیانه، آویشن و زعفران ترکیب ‌شود، طعم پایه این سوپ ارتقا می‌یابد. نتیجه نهایی شاهکاری از غذاهای دریایی و یکی از بهترین انواع سوپ مجلسی است.

سوپ قارچ و خامه

برای کسانی که از بافت غلیظ سوپ لذت می‌برند، سوپ قارچ و خامه یک گزینه عالی است. سوپ قارچ و خامه خاصیت مجلسی و ابریشمی خود را از خامه و نسبت مساوی آرد و کره به دست آورده و طعم عمیق خود را از قارچ بو داده، پیاز، سیر و آویشن می‌گیرد. طرز تهیه سوپ قارچ خانگی را با نوع کنسرو شده آن اشتباه نگیرید، زیرا در نوع کنسروی همه مواد از هم جدا هستند. اگر به دنبال طرز تهیه سوپ خوشمزه برای مهمانی هستید، دستور پخت این سوپ را حتما یاد بگیرید.

سوپ ذرت

سوپ ذرت را می‌توان یک سوپ خوشمزه برای مهمانی دانست که به دلیل استفاده از ذرت و دیگر سبزیجات یعنی سیب زمینی، هویج و سیر خواص زیادی برای بدن دارد. در تهیه این سوپ از شیر، کره و ادویه‌های مختلف نیز استفاده می‌شود. پس از اینکه سبزیجات پخته شدند، آن‌ها را با غذاساز یا گوشت‌کوب می‌کوبند تا به شکل پوره درآید. این سوپ طعم فوق‌العاده‌ای داشته و در زمان کوتاهی آماده می‌شود.

سوپ تره فرنگیسوپ تره فرنگی

یکی دیگر از انواع سوپ ها برای مهمانی، سوپ تره فرنگی است که با استفاده از مواد اولیه در دسترس و به سادگی آماده می‌شود. در تهیه سوپ تره فرنگی به سبزیجاتی مانند پیاز، سیب زمینی، هویج و سیر نیاز دارید که در ترکیب با شیر، سوپی خوشمزه آماده می‌شود. تره فرنگی حاوی مواد مغذی مختلفی است که استفاده از آن در تهیه سوپ، خواص بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای

سوپ خامه ای فرانسوی یک سوپ ساده و خوشمزه است که تهیه آن بدون هیچ دردسری انجام می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است، شیر و خامه دو عضو جدانشدنی این سوپ هستند که با جو پوست کنده، قارچ و هویج ترکیب می‌شوند. در واقع سوپ خامه ای مخصوص همان چیزی است که برای مهمانی‌های خود به آن نیاز دارید.

سوپ زرشک

اگر به دنبال سوپی لذیذ با ظاهر متفاوت هستید، سوپ زرشک انتخاب مناسبی خواهد بود. اصالت این سوپ به شهر تبریز باز می‌گردد و در تهیه آن مواد اولیه‌ای همچون سیب زمینی، پیاز، هویج، زرشک و آب مرغ نقش دارند. استفاده از زرشک باعث طعم متفاوت این سوپ می‌شود و خواص بسیاری را برای بدن به همراه خواهد داشت.

طرز تهیه سوپ شیر مخصوص برای مهمانی

سوپ شیر یک سوپ خوشمزه برای مهمانی است که با وجود مواد اولیه ساده، طعم فوق‌العاده‌ای دارد. این سوپ زینت‌بخش مهمانی‌های شما است و همچنین در تقویت قوای بدن اثرگذار خواهد بود. در طرز تهیه سوپ شیر مجلسی شیر، مرغ و قارچ اجزای اصلی آن هستند که البته می‌توان از خامه نیز استفاده کرد. در دستورالعمل‌های مختلف این سوپ از سبزیجات متنوعی همچون سیب زمینی، هویج، پیاز و جعفری خرد شده استفاده می‌کنند؛ البته جو پرک هم در تهیه سوپ شیر مخصوص دیده می‌شود.

سوپ جو پرک

سوپ جو پرک یک سوپ خوشمزه، مقوی و البته سریع و آسان است. با استفاده از طرز تهیه سوپ جو برای مهمانی می‌توانید رنگ و لعاب سفره خود را افزایش دهید. اگر برای درست کردن سوپ زمان کمی در اختیار دارید، طرز تهیه سوپ فوری با جو پرک را امتحان کنید. مواد اولیه این سوپ شامل پیاز، سیر، هویج، سبزی، زرشک و مرغ است.

سوپ دال عدسسوپ دال عدس

یکی از انواع سوپ مجلسی ، سوپ دال عدس است. دال عدس همان عدس قهوه‌ای است که پوست آن گرفته شده و به صورت دال (نیمه) درآمده است. طرز تهیه سوپ خوشمزه برای مهمانی با استفاده از دال عدس هم امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه دال عدس فاقد پوسته عدس است، زمان پخت آن کمتر از عدس خواهد بود. در طرز تهیه سوپ دال عدس از سیب زمینی، پیاز، هویج، سیر، برنج نیمه دانه و خامه نیز استفاده می‌کنند و پس از پایان مراحل پخت، آن را به شکل پوره در می‌آورند.

حالا با انواع سوپ برای مهمانی آشنا هستید…

در این مطلب انواع سوپ ها برای مهمانی را معرفی کرده و درباره طرز تهیه سوپ خوشمزه برای مهمانی صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای مجالس خود یکی دو نمونه از سوپ‌های بالا را تهیه کرده و سفره خود را رنگین‌تر کنید. همچنین شما می‌توانید سوپ کشورهای مختلف را نیز تهیه کرده و یک پذیرایی شیک و مجلل از مهمانانتان انجام دهید.

البته، اگر هوس خوردن یکی از انواع سوپ را کرده‌اید اما زمان کافی برای تهیه آن در منزل ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. با سفارش آنلاین غذا اسنپ فود، سوپ یا هر غذای دیگری را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران